نباید سلایق شخصی شادمانی مردم را محدود کند

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: قانون فصل‌الخطاب امور است، وقتی برنامه‌ای برای شادی مردم طراحی شده و با قانون و شرع مخالف نیست، باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ تحت عنوان «رونق تولید»، اظهار کرد: دشمن با استفاده از نقاط ضعفی که در اقتصاد ملی وجود دارد تلاش می‌کند تا به اهداف خود برسد.

وی نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع موانع فعالیت آنان را از مهمترین راهکارهای تقویت اقتصاد کشور دانست و افزود: ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری مولّد در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات با مهار نقدینگی، باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری نیروی کار در ادارات، تصریح کرد: نیروی کار غیرمولد و غیرفعال و فاقد ابتکار عمل در ادارات نه تنها به اصلاح امور کمک نمی‌کند، بلکه گاه با برداشت سلیقه‌ای مانع پیشرفت امور می‌شود.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ عمومی در بعضی زمینه‌ها دچار تغییرات سوء شده است، خاطرنشان کرد: ثمره این دگرگونی فرهنگی افزایش خشونت و کاسته شدن از آستانه تحمل مردم و فراموشی صفات برجسته اخلاقی مانند صبر و بخشش شده است.

وی با اشاره به افزایش بعضی آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: بررسی پرونده‌های قضایی و بهزیستی نشان می‌دهد، علت اقدام به خودکشی یا طلاق تغییر کرده و دیگر محدود به مسائل اقتصادی نیست.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه قانون فصل‌الخطاب امور است و وقتی برنامه‌ای که برای شادی مردم طراحی شده و با قانون و شرع مخالف نیست باید اجرا شود، تأکید کرد: ایجاد محدودیت‌های خودساخته و رفتارهای سلبی بدون آنکه جایگزین مناسبی برای آن‌ها پیشنهاد شود، باعث سرخوردگی جوانان و افزایش بعضی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رفیعی‌نژاد اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند و اجازه ندهند سلایق شخصی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارد مانع اجرای طرح‌ها یا برنامه‌ها شود.

کد خبر 374660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.