۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
مرگ ۸۶۲ نفر در تصادفات نوروز ۹۸

مدیرکل دفتر امور تشریح و بررسی صحنه سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که بر اساس آمارهای اولیه در طرح نوروزی امسال ۸۶۲ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایمنا، دکتر پریچهر خزعلی درجلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد اظهار کرد: شمار جانباختگان سال گذشته ۱۱۰۹ نفر بود که کاهش۲۲.۳ درصدی را در سال جاری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۷۸ نفر از جانباختگان در محورهای درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند گفت: ۶۰۵ نفر نیز در محورهای برون‌شهری کشته شده‌اند. ۵۰ نفر از جانباختگان مربوط به محورهای روستایی بوده و مابقی مربوط به دیگر محورها بوده است.

مدیرکل دفتر امور تشریح و بررسی صحنه سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به استان‌های دارای بیشترین جانباخته حوادث رانندگی در نوروز امسال اظهار کرد: استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و تهران به ترتیب با ۷۶، ۶۴، ۶۴، ۵۶، ۴۶ و ۴۶مورد فوتی بیشترین جانباخته حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی استان‌های ایلام، گلستان و چهارمحال وبختیاری بیشترین کاهش آمار جانباختگان تصادفات رانندگی را داشتند و استان‌های بوشهر، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بیشترین افزایش را طی این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 374655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.