صنعت سنگ می‌تواند رونق ایجاد کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: علاقه مند به پررنگ کردن نقش صنایع در دانشگاه هستیم و صنایعی چون سنگ و نساجی می‌تواند زمینه رونق اقتصادی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گل شیرازی ظهر امروز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور با تبریک روز کارگر اظهار کرد: گریزی نداریم که در جنگ اقتصادی کنونی دقت بیشتری به دو موضوع کار و سرمایه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید با اصلاح قانون کار، گره از کار کارگر و سرمایه‌گذار باز کرد، افزود: امسال سال رونق تولید است و عنوان رونق به معنای فزونی تقاضا بر عرضه است، اما در چنین شرایطی شاهد فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی خود هستیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه در دو موضوع سرمایه و تکنولوژی مشکل دارند، تصریح کرد: وزیراقتصاد کشور ما به این امر معتقدند که در همین شرایط سخت تحریمی و رکودی و محدودیت‌های ارزی، باید سرمایه‌گذاری را همچنان مورد توجه قرار داد.

گل شیرازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان ماشین‌آلات معدنی مهم‌ترین موضوع صنعت سنگ است، اظهار کرد: ماشین آلات و تکنولوژی و ادبیات تجارت بین‌الملل را باید با هم ترکیب کنیم و در استان اصفهان صنعت سنگ یکی از سودآورترین بخش های حوزه صنعت است، اما اگر سرمایه‌گذاری نکنیم مبانی رشد اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت‌های دولتی درخصوص سیاست‌های ارزی تصریح کرد: نوسازی حوزه تولید نیازمند سیاست گذاری کلان از نقطه تولید تا سرمایه گذار و فروش است، اما وقتی به بازار و رونق تولید نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که همکاری فعالان اقتصادی و حضور آن‌ها در نمایشگاه‌ها هم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اختلاف دولتی در شهرک محمود آباد وجود دارد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص شهرک صنعتی محمودآباد افزود: در شهرک صنعتی محمودآباد  اختلاف میان دستگاه های دولتی وجود دارد و طی جلسه‌ای با هیئت امنای این شهرک، قرار بر ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت سنگ با همکاری بخش خصوصی در آنجا شد.

گلشیرازی در خصوص لزوم قرارگیری دانشگاه در کنار صنعت گفت: توافق نامه‌ای بین شهرک محمودآباد و دانشگاه علمی کاربردی برقرار شد تا زمینه حضور این دانشگاه در شهرک محمودآباد فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم وجود پایان نامه‌های دانشگاهی قوی در حوزه صنایع افزود: علاقه مند به پررنگ کردن نقش صنایع در دانشگاه هستیم و صنایعی چون سنگ و نساجی می‌تواند زمینه رونق اقتصادی را ایجاد کند، همچنین پایان نامه‌های قوی در این حوزه‌ها را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر اینکه تحول بدون ایجاد جریان دانش در صنعت امکان پذیر نیست، گفت: باید مدارس حرفه‌ای را تجهیز و با امکانات دانشگاه آزاد در سراسر استان مدرسه حرفه‌ای سنگ داشته باشیم که این امر با همکاری انجمن‌ها و فعالین اقتصادی این حوزه میسر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد طی سه سال آینده به اهداف در نظر گرفته شده در حوزه سنگ برسیم تا در آمد سرانه استان با این اقدامات افزایش یابد.

کد خبر 374650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.