بیکاری عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه آمار آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است و مهمترین دلیل آن بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضلات اقتصادی و افزایش بیکاری است، خاطرنشان کرد: غفلت از معنویات و کاسته شدن از جمعیت جوان مساجد به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ تحت عنوان «رونق تولید»، تأکید کرد: تحقق این شعار نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است، اما وقتی کارخانجات یکی پس از دیگری تعطیل و کارگران آن‌ها اخراج می‌شوند، نه تنها تولید رونق نمی‌گیرد، بلکه آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

امام جمعه شهرضا با انتقاد از عدم حضور برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با استفاده از همه امکانات رسانه‌ای و اقتصادی برای دور کردن جوانان از معنویات تلاش می‌کند و در عمل هم شاهد کاهش جمعیت مساجد محلات، مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، باید با احساس مسئولیت درباره فرهنگ دینی و انقلابی جامعه، برای مقابله با این وضعیت تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی نبود نشاط اجتماعی را از دیگر دلایل مهم افزایش معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: اسلام دین شادمانی و عقلانیت است، باید بررسی شود تا بدانیم چه چیزهایی شادمانی مردم را کاهش داده و وضعیت را تا جایی بحرانی کرده که افرادی حاضرند دست به خودکشی بزنند یا با متارکه، کانون خانواده خود را متلاشی کنند.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار دروغ و منفی در رسانه‌ها به افزایش خشونت در جامعه منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور باید با رفع معضلات بانکی زمینه رونق تولید را فراهم کنند تا به این وسیله مشکل بیکاری و معضلات اقتصادی مردم برطرف شود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ثابت کرده است که هیچ مشکلی غیرقابل رفع نیست، اما روحیه جهادی و برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از نظرات کارشناسی نیز برای رفع مشکلات بسیار بااهمیت است.

کد خبر 374649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.