قدرت آمریکائی‌ها در حد زبان درازشان نیست

رییس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای ایرانی آباد و توسعه یافته تلاش می کنند، افتتاح هر پروژه عظیم توسعه ای در کشور را ضربه ای بزرگ بر دشمنان خواند و تاکید کرد: ما باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه اظهار کرد: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می شناسیم ، با کسی نیز دشمنی نداریم، اما در برابر هیچ توطئه ای دست روی دست نمی گذاریم.

رییس جمهور با اشاره به افتتاح قطعه اول طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه، تأکید کرد: این مجموعه‌ای که امروز افتتاح شد شاید بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار عظیم و سرنوشت‌ساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور حائز اهمیت است.

 روحانی از غرب کشور به عنوان سرزمین پاک، شرف، مقاومت ، ایثارگری و فداکاری در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند.

وی با بیان اینکه مجموعه این طرح‌ها، توسعه بیش از پیش منطقه غرب کشور را به همراه خواهد داشت، گفت: برای این طرح سال‌ها فکر شده، با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری ایشان در مورد این طرح بحث می‌کردیم و در دولت آقای خاتمی این طرح را به شورای عالی امنیت ملی بردیم و جلسات مستمری در دبیرخانه شورا برای تصویب آن داشتیم و مرحوم هاشمی به صورت مداوم در مورد روند اجرای این طرح سوال می‌کرد.

رییس جمهور با قدردانی از همه مدیران و کسانی که در این طرح و عملیاتی شدن آن نقش داشته و تلاش کردند، گفت: برای انجام این کار بزرگ از همه سپاسگزاریم.

 روحانی با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه باران در ماه‌های اخیر در کشور، گفت: امسال از نظر منابع آبی در کشور سال بسیار خوبی داشتیم. مجموعه ذخایر سدهای کشور ۸۰ درصد پرشده است و از اول فروردین ماه تا امروز حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب وارد کشور شده و این نعمت بزرگ خداوند برای کشور خیر و برکت به همراه داشته است.

رییس جمهور گفت: به مسئولین گردشگری کشور یادآوری می‌کنم که باید از این فرصت خوب که برای طبیعت ایران ایجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد نمایند.

 روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با درخواست استفاده از تسهیلات ۸ میلیارد دلاری برای تکمیل این طرح از صندوق توسعه ملی موافق کردند، گفت:‌ امروز روزی است که من از سال ۸۲ آرزوی رسیدن آن را داشتم و امیدوارم ادامه این طرح با تأمین اعتبار آن ادامه و تکمیل این طرح با تأمین اعتبار انجام شود. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند تکمیل شده، ۵ سد هم در شرف تکمیل است و این کار بسیار بزرگی است که انجام شده است.

 روحانی تأکید کرد: خوشحالم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنان بیشتر شده و حرف‌های بی‌ربط ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرح‌های مهمی را داریم که افتتاح هریک از آنها ، ضربه ای بزرگ به دشمنان است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیازهای خود را جبران می‌کنیم.

روحانی تأکید کرد: حرف آمریکایی‌ها کاملاً بی‌اساس است، قدرت آنها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آنها می‌شناسیم فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور آمریکایی‌هاست.

کد خبر 374641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.