۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
شیرابه پسماندها مدیریت می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با توجه به آلودگی آلی چند صد برابری شیرابه پسماندها نسبت به فاضلاب خانگی، مدیریت این مایع خطرناک به منظور جلوگیری از نفوذ به منابع آبی زیرزمینی و خاک در دستور کار قرار گرفته است.

علی دهنوی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قانون، خواست مردم، پرداخت هزینه و مسئولیت اجتماعی از ارکان مهم حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح سلامت جامعه است، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در ارتباط فرد با جامعه و مسئولیت حقوقی و سازمانی او معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک همه نهادها با محیط زیست و سلامت افزود: چنانچه هر فرد نقش خود در جایگاه فردی و حقوقی را به درستی ایفا کند، نتایج بهتری برای سازمان و جامعه به دست می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بی‌توجهی به محیط زیست را ناشی از نبود آموزش و آگاهی دانست و عنوان کرد: روزانه حدود یک هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می شود، سرانه تولید پسماند هر شهروند اصفهانی در حدود ۶۵۰ گرم است.

وی ادامه داد: پسماند تولید شده خطراتی دارد، اما خطرات این پسماند با آموزش صحیح کاهش پیدا می‌کند.

دهنوی با اشاره به فعالیت‌های سازمان پسماند در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: با توجه به آلودگی آلی چند صد برابری شیرابه پسماندها نسبت به فاضلاب خانگی، مدیریت این مایع خطرناک به منظور جلوگیری از نفوذ به منابع آبی زیرزمینی و خاک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی از قبیل احداث لاگون‌های تبخیری شیرابه و ساماندهی لندفیل شرق اصفهان شامل سلول بندی، مخزن گذاری و رس کوبی برای جلوگیری از نفوذ شیرابه و کنترل این مایع خطرناک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های این سازمان در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: راه اندازی نخستین فرهنگ‌سرای زیست محیطی کشور، تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار کارتن پلاست ویژه پسماندهای خشک، تهیه و توزیع جعبه‌های ایمن پسماند ویژه پسماندهای خطرناک خانگی برای ۴۰۰ هزار خانواده اصفهانی و خلق کارکتری برای استفاده در آموزش‌های مدیریت پسماند از جمله اقداماتی بوده که در راستای جلب مشارکت شهروندان انجام شده است.

 وی تاکید کرد: انتظار می‌رود وضعیت پسماندها در شهر اصفهان در سال‌های آینده وضعیت بهتری داشته باشد.

کد خبر 374627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.