بهره‌برداری ایستگاه میدان امام حسین (ع) مترو تا چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اعلام خبر راه‌اندازی ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا چند ماه آینده، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو (حد فاصل دولت‌آباد تا میدان ولی عصر (عج)) قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با بیان اینکه این ایستگاه در منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد، اظهار کرد: زیربنای ایستگاه امام حسین (ع) بیش از ۱۳ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۴۰ متر است.

وی ادامه داد: این ایستگاه در ادامه ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا اخیراً به بهره‌برداری رسیده است.

امام با اشاره به اینکه این ایستگاه در میدان امام حسین (ع) قرار دارد، افزود: روش ساخت ایستگاه میدان امام حسین (ع) کاملاً زیرزمینی بوده و عمق آن به ۳۶ متر می‌رسد که به‌عنوان دومین ایستگاه عمیق متروی پایتخت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲ تقاطع دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه، انتقال و جابه‌جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط ۲ به سهولت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجهیزات ایستگاهی شامل هشت پله‌برقی نیز در مرحله ساخت و نصب قرار دارد که از این تعداد سه دستگاه در حال نصب و چهار پله‌برقی در حال حمل به کارگاه و یک دستگاه نیز در کارخانه در حال ساخت است.

امام خاطرنشان کرد: این ایستگاه سه ورودی دارد که دو ورودی جنوبی آن ساخته شده است و یک ورودی نیز در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: با توجه به اینکه میدان امام حسین (ع) یکی از شلوغ‌ترین میادین سطح شهر تهران محسوب می‌شود، با راه‌اندازی این ایستگاه جذابیت سفر بیشتری برای مسافران خط ۶ فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی و ساختمانی این ایستگاه، اظهار کرد: پیشرفت در این بخش بیش از ۹۰ درصد است و با تأمین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ، نصب هواساز و هواکش، پست‌های برق و سیستم مخابراتی نیز تکمیل خواهد شد.

امام اضافه کرد: خط ۶ مترو یکی از خطوط پرترافیک شهر تهران محسوب می‌شود که در صورت تکمیل شدن تمامی ایستگاه‌های آن، قابلیت جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در روز را دارد. بخش جنوبی خط ۶ مترو شامل ایستگاه‌های دولت آباد، کیانشهر، بعثت، منصور، میدان خراسان، قیام (تقاطعی با خط ۷)، امیر کبیر، میدان شهدا (تقاطعی با خط ۴، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، شریعتی، میدان هفت‌تیر (تقاطعی با خط ۱)، کریمخان، میدان ولیعصر(عج) (تقاطعی با خط ۳) است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: خط ۶ متروی تهران به‌طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، ۱۷ شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر(گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می‌رسد.

کد خبر 374624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.