در سیاست، فرهنگ و اقتصاد به چراغ راهنماها بی‌توجهیم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: همانگونه که در قوانین رانندگی چراغ راهنمایی وجود دارد، باید در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز حواسمان به چراغ راهنمایی باشد.

سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه در ایران به مسائل فکری، تجربی و مشورتی به ویژه در مبحث اقتصاد به صورت مداوم و مستمر  عمل نمی شود، این در حالی است که راهکارهای بسیاری در داخل کشور وجود دارد که می‌تواند از شدت فشار مشکلات و تحریم های اقتصادی آمریکا بکاهد.

وی افزود: یکی از راهکارهای مقابله با فشارهای اقتصادی موجود، کاهش نقدینگی سرگردان فراوانی است که در کشور  وجود دارد؛ اگر این مبالغ در زمینه‌های صنایع یا گردشگری سرمایه گذاری شود، قطعا می توان به رونق تولید مطلوب، اشتغال زایی و عدم وابستگی به نفت رسید.

اکرمی ادامه داد: روزانه هزاران پیامک تبلیغاتی با موضوع گردشگری در خارج از ایران ارسال می شود؛ درصورتی که اگر تسهیلات گردشگری در داخل و سرمایه گذاری جهت تبلیغات گردشگری استان های ایران افزایش پیدا کند، می تواند تا حد زیادی التیامی بر درد کمبود اشتغال در جامعه باشد.

صدا و سیمای ایران فاقد برنامه‌ای جامع است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: همانگونه که در قوانین رانندگی چراغ راهنمایی وجود دارد، باید در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز  حواسمان به چراغ راهنمایی باشد.

وی تصریح کرد: لازم است در همه برنامه ها مانند نماز جمعه ها و صداوسیما درس زندگی و عقل معاش را به مردم آموزش دهیم، این در حالی است که متأسفانه صدا و سیمای ایران فاقد برنامه‌ای جامع است و این امر باعث ریزش مخاطبان این رسانه ملی شده است.

اکرمی در رابطه با راهکارهای بهبود اوضاع سیاسی و فرهنگی کشور در مقطع کنونی خاطر نشان کرد: لازم است عقلای شهر قم و مراجع تقلید برنامه‌های عملی برای رفع مشکلات جامعه  طراحی کنند و مطبوعات و صداوسیما نیز با همکاری سایر دستگاه ها این برنامه ها را اجرا  کنند.

کد خبر 374603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.