کار شهرداری در اهواز پایان یافت/ بازگشت انبوه‌سازان به اصفهان

شهردار اصفهان گفت: تمام دستاوردهای شهرداری اصفهان با حمایت شورا و پرهیز از هرگونه حاشیه‌ای رقم خورده است و اجازه ورود حواشی را در متن خدمت گزاری به مردم نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه سه‌شنبه در نشست اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: قانون اساسی به عنوان سندی سیاسی - حقوقی و میثاق ملی که تبلور آرمان‌های یک ملت است، تنظیم کننده قدرت و تضمین کنند حقوق مردم است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی شوراها را یکی از ارکان کشور و نهاد تصمیم‌گیرنده برای ارائه خدمت به مردم نامیده است، افزود: پس از ۲۰ سال که از انقلاب اسلامی گذشت، در سال ۷۷ بخشی از قدرت توسط دولت وقت به شکل سخاوتمندانه‌ای به ملت سپرده شد تا به‌جای ۲۴ استاندار ۲۰۰ هزار منتخب ملت، اداره امور شهرها را برعهده بگیرند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شوراها، این رکن رکین کشور که ریشه در تفکر ملتی آزاده‌خواه دارد را باید حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس شورای شهر تا امروز نه تنها تقویت و حمایت شوراها صورت نگرفته بلکه این نهاد جایگاهی که ملت در زمان پیروزی انقلاب از آن توقع داشتند را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود در بخش‌های مختلف، شهرداری اصفهان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، ادامه داد: وقتی اداره امور شهر به دست ما سپرده شد بدهی شهرداری از بودجه سالانه بیشتر و تعداد کارکنان بیش از سه برابر چارت بود که اگر این سیر جذب نیروی انسانی ادامه پیدا می‌کرد، اکنون ۲۰ هزار حقوق بگیر در شهرداری داشتیم.

نوروزی ادامه داد: در ابتدای تصدی‌گری ام در شهرداری پروژه‌ها تعطیل و میدان امام علی(ع) دچار تحریم مردمی بود؛ سالن اجلاس که می‌تواند به عنوان افتخار اصفهان معرفی شود به دلیل بدهی متوقف شده و قسمت‌هایی از مترو، تاسیسات مورد نیاز برای بهره‌برداری را نداشت.

وی درباره پیگیری پروژه‌های شهری در دوره اخیر توضیح داد: اگرچه مترو ۸۳ درصد پیشرفت داشت اما هنوز فتح قله آن باقی مانده بود؛ روند تکمیل پروژه سالن اجلاس در دو شیفت درحال انجام بوده و زیرساخت مورد نیاز حلقه ترافیکی که سال‌ها از آن گذشته بود فراهم و آزادسازی‌های آن انجام شده و اکنون ۶ درصد از روند پیش‌بینی شده پروژه پیش هستیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شده، گفت: تقاطع غیرهم‌سطح در مجاورت کارخانه قند با ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه، امروز آعاز به کار کرده و مشکلات حقوقی قبل از اجرای پل اشکاوند که مدیریت قبلی ساخت، دردست حل و فصل است.

وی با بیان اینکه ۸۸.۴ درصد از بودجه سال ۹۷ تحقق یافته است، اضافه کرد: زمانی که در ۱۵ مهرماه ۹۶ شهرداری را تحویل گرفتیم بودجه ۳۰ درصد تحقق یافته بود و اعضای شورا از ما خواستند آن را به بالای ۶۰ درصد برسانیم که این رقم در پایان سال به ۸۰ درصد رسید.

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان تنها شهرداری کشور بود که در سال ۹۸، افزایش ۳۸ درصدی را در بودجه خود پیش‌بینی کرد، ادامه داد: تمام این دستاوردها با حمایت شورا و پرهیز از هرگونه حاشیه‌ای رقم خورده است و اجازه ورود حواشی را در متن خدمتگزاری به مردم نداده‌ایم.

وی افزود: پیشتر حقوق کارکنان برخی سازمان‌ها عقب افتاده بود و پروژه‌ای برای انجام نداشتند و کار به تحصن کشیده شده بود اما اکنون هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید در شهرداری حقوق معوقه داریم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نوروز امسال میزان رضایتمندی مردم هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به معدل ۸۵ درصد رسید که تمام این موارد بخشی از کارهایی است که در دوره اخیر انجام شده است.

وی اظهار کرد: امروز شرایط حضور انبوه سازان در اصفهان مهیا شده و آنان درحال بازگشت به اصفهان هستند با این وجود برخی نمی‌خواهند اصفهان در این زمینه رشد کرده و قصد دارند انبوه سازان را از حضور در این شهر منع کنند.

نوروزی یادآور شد: وضعیت ما نسبت به گذشته بسیار بهتر است، پول داریم و امکانات نیز فراهم است؛ هرکسی تجربه‌ای داشته و خود را دلسوز می‌داند، تجارب خویش را در اختیار ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه همه با باورهای اصیل اسلامی در راه خدمت به مردم کار را ادامه می‌دهیم، ادامه داد: در جریان سیل خرم‌آباد، تیم اصفهانی‌ها چنان درخشیدند که هیچ‌کس قصوری از آنان ندید.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به قصد آنکه بتوانیم دل‌ها را به هم نزدیک کرده و بگوییم این اصفهانی‌ها همان‌هایی هستند که در جنگ ۲۳ هزار شهید دادند، شهرداری‌های استان‌های اصفهان در اهواز به‌طور شبانه‌روزی کمک کردند و گفتیم تا زمانی که نیاز باشد می‌مانیم تا اینکه دیروز فرماندار اهواز نامه‌ای نوشت و اعلام کرد دیگر نیازی به حضور نیروهای ما در این شهر نیست.

کد خبر 374597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.