کمک به سیل‌زدگان باعث غفلت از استان خودمان نشود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک به استان‌های سیل‌زده باعث غفلت از خودمان نشود زیرا بحران اصلی سیل نیست بلکه خشکسالی است؛ ده سال زندگی همشهری‌هایمان به‌خاطر آن سوخت بنابراین از خیرین اصفهانی توقع داریم به مردم استان خود نیز کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی شامگاه سه‌شنبه در نشست اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: سیل اخیر نشان داد که هرچقدر اصفهان توانمندتر باشد، بیشتر می‌تواند به مردم سایر شهرها کمک کند.

وی افزود: اگر روزی پایتخت دچار بحران شد، تاسیس هرچه زودتر قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران می‌تواند امکان ارسال تجهیزات لازم در کمترین زمان را به تهران فراهم کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه بهشت‌آباد بدون هیچ دلیلی ۶ سال پیش تعطیل شد، تصریح کرد: در پاسخ به آن‌هایی که می‌گویند تونل سوم می‌تواند مشکل آب را حل کند، باید بدانند که از طریق آن تنها ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان می‌رسد که این میزان آب مشکل را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان پارکینگ‌سازی در حلقه مرکزی شهر را مورد توجه قرار دهد تا پارک حاشیه‌ای بی مورد ایجاد نشود.

عابدی اضافه کرد: مردم به وزارت‌خانه و شهرداری‌ها اعتماد می‌کنند بنابراین اگر وزیر یا شهرداری بیش از توان خود تعهد کند باعث می‌شود این اعتماد خدشه‌دار شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک به سایر استان‌ها باعث غفلت از خودمان نشود زیرا بحران اصلی سیل نیست بلکه خشکسالی است؛ ده سال زندگی همشهری‌هایمان به‌خاطر آن سوخت، بنابراین از خیرین اصفهانی توقع داریم به مردم استان خود نیز کمک کنند.

عضو دوره اول شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در دوره اول شورای شهر، نهرهایی که در حاشیه آن ساختمان ساخته شده بود، آزادسازی شد و اخیرا دیدیم که سیل با وجود آنکه شهر را در وضعیت خطر قرار داده بود، به خوبی مدیریت شد و ما اکنون ادعا می‌کنیم که اصفهانی‌ها به جای آنکه نهرها را جاده کنند، آن‌ها را برای خطر سیل آزاد می‌کنند.

کد خبر 374595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.