افغانستان بازار جدید محصولات خوانسار

خوانسار- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: با استقبال تجار و بازرگانان افغانستانی از محصولات غذایی و دارویی در واحدهای صنعتی قرار شد محصولات این واحدها خریداری و به صورت انحصاری به کشور افغانستان صادر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی نجاتیان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار، اظهار کرد: در سه ماه گذشته در بازرسی از ۹۷۵ واحد صنفی شهرستان که در قالب ۷۹ فقره گشت مشترک با همکاری اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی انجام شد، ۴۰ واحد صنفی با ۴۴ عنوان تخلف به ارزش پنج میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال شناسایی شدند که بیشترین عنوان تخلف مربوط به گران‌فروشی و عدم درج قیمت کالا بوده است.

وی گفت: در همین مدت برای تنظیم بازار ۱۲۶ تن شکر، ۵۶.۵ تن برنج، ۵۲ تن میوه و حدود ۹ تن گوشت قرمز و مرغ در شهرستان با همکاری جهادکشاورزی، اداره تعاون روستایی و بسیج اصناف توزیع شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی از تراز تجاری را با کشور افغانستان داریم، با هماهنگی تعدادی از تجار و بازرگانان افغانستانی از چهار واحد صنعتی شهرستان بازدید شد.

نجاتیان افزود: به دلیل استقبال از تنوع محصول و کیفیت و قیمت مناسب محصولات این واحدهای صنعتی، قرار شد محصولات این واحدها خریداری و به صورت انحصاری به کشور افغانستان صادر شود، البته بعد از ماه مبارک رمضان نیز هیئت تجاری دیگری به شهرستان دعوت می‌شوند.

هزینه جشن روز کارگر به سیل زدگان اهدا می‌شود

عاطفه کریمی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار با اشاره به هفته کار و کارگر اظهار کرد: هر سال به مناسبت هفته کار و کارگر جشن روز کارگر به همراه جشن ازدواج کارگری برگزار می‌شد که امسال با تصمیم ستاد بزرگداشت هفته کارگر هزینه جشن روز کارگر به مناطق سیل زده اهدا می‌شود.

وی گفت: کارگران در عرصه رونق تولید نقش ارزنده‌ای دارند و به پاس بزرگداشت زحمات کارگران تعدادی از کارگران شاخص شهرستان در جلسه شورای اداری تجلیل می‌شوند.

کد خبر 374593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.