۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
باغکل در آستانه سرریز

خوانسار- فرماندار خوانسار از افزایش ذخیره آب سد باغکل خبر داد و افزود: با ذوب برف کوه‌های اطراف، این سد سرریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در سالیان مختلف قیمت‌ مسکن افزایش یافته است، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در شهر خوانسار، استفاده نکردن از نظرات کارشناسان غیر بومی و کارشناسان دادگستری است.

وی با تأکید بر افزایش راندمان کاری در ادارات، گفت: حضور مدیران در جلسات الزامی است و به تصمیم گیری‌ها کمک می‌کند و در جلسات آتی گزارش مدیران غایب به مدیران کل استان اطلاع داده می‌شود.

فرماندار خوانسار یادآور شد: ادارات باید برای درآمدزایی برنامه‌ریزی کنند، مثلا اگر ساختمان اضافی دارند، مرمت و بازسازی و در اختیار ادارتی که مستأجر هستند قرار دهند.

کمالی با اشاره به روز معلم تأکید کرد: کسب علم و دانش مدیران مرهون تلاش معلمان در سالیان تحصیل است، بنابراین اگر توان مالی دارند به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

وی از سفر استاندار اصفهان به همراه مدیران استانی به خوانسار خبر داد و گفت: با آغاز پمپاژ آب سرچشمه خوانسار به سمت سد باغکل ظرفیت آبگیری سد اکنون به ۴.۵ میلیون متر مکعب رسیده که البته در روزهای آینده با ذوب شدن برف‌ها، ظرفیت سد به تراز واقعی رسیده و سد باغکل سرریز خواهد شد.

فرماندار خوانسار بابیان اینکه با کاهش فروش نفت در کشور تخصیص اعتبارات تملک دارایی به شهرستان‌ها نیز قطعا کاهش دارد، خاطرنشان کرد: با راهکار مبتکرانه، مدیریت جهادی و تفضل الهی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد، تحریم‌ها باید فرصتی باشد تا وابستگی‌ به بیگانه و اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم.

کمالی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری در واحدهای کوچک و زودبازده می‌توانیم به تولید رونق دهیم و به خوداتکایی و اقتصاد پویا برسیم، تأکید کرد: برای جذب و ماندگارشدن سرمایه گذار، باید بروکراسی اداری برطرف شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند تا سرمایه‌های فعلی شهرستان ماندگار بماند و سالی توأم با سربلندی و غزتمندانه را پشت سر گذاریم.

۳۰ واحد مسکونی در جلوگیری از بحران رفع خطر شد

محسن اسحاقی، شهردار خوانسار نیز در این جلسه اظهار کرد: قبل از بارش‌های بهاری با بازگشایی مسیل‌ سیلاب و رودخانه‌ها و لایروبی جداول با جاری شدن سیل در شهر خوانسار مواجه نشدیم.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش‎های بهاری و جلوگیری از خطرات جانی تعداد ۳۰ واحد مسکونی فرسوده در محدوده شهر رفع خطر شدند، گفت: با وجود بارش‌های بهاری و سردی هوا در شهرستان، ورود مسافران نوروزی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 374590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.