شورای عالی استان‌ها مدیریت واحد شهری را پیگیری کند

رییس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای امروز است که هنوز نتوانسته‌ایم چنین اتفاقی را رقم بزنیم؛ امیدوارم با تشکیل شورای عالی استان‌ها این موضوع پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ملایی شامگاه سه شنبه در نشست اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر فرانسه ادعای پایه گذاری دموکراسی در غرب را دارد، ایران نیز در خاورمیانه اولین کشوری است که پرچم مشروطه را برافراشت و اصفهان نیز در این راه پیشتاز بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران مبارزه با استعمار را نیز در جریان ملی کردن صنعت نفت نشان دادند، افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاقی بود که در خاورمیانه اتفاق افتاد و نظیر آن در کشورهای دیگر یافت نمی‌شود؛ شوراها یکی از نتایج این انقلاب است که باعث تجزیه قدرت در سراسر کشور شده است.

رییس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برای دست یافتن به توسعه باید بر روی آموزش و رفتار فرهنگی تمرکز کرد، اضافه کرد: مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای امروز است که هنوز نتوانسته‌ایم چنین اتفاقی را رقم بزنیم؛ امیدوارم با تشکیل شورای عالی استان‌ها این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون راهی که دولت‌ها پیش گرفته‌اند قابل ادامه دادن نیست، توضیح داد: تمام دنیا دولت‌ها را کوچک کرده‌اند و مسئولیت را به مردم واگذار کرده‌اند اما در کشور ما چرا اختیارات به استان‌ها و بخشی از آن به بخش خصوصی تفویض نمی‌شود، در این میان شوراها می‌توانند اقدامات موثر را انجام دهند.

کد خبر 374584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.