استفاده از بیمه برای مراجعه به روانشناسان منع قانونی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر برای پوشش بیمه‌ای مراجعات روانشناسی منع قانونی وجود ندارد، گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های روانشناسی می‌توانند برای همکاران خود لیست بیمه‌ای رد کنند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگوبا خبرنگار ایمنا با اشاره اهمیت افزایش شادی و سلامت روان مردم به عنوان یکی از علوم مورد نیاز جامعه اظهار کرد: در نظرسنجی‌ها اعلام کردند که اصفهان در زمینه شادی و نشاط در بین استان‌ها غمگین ترین استان است؛ باید توجه داشت که بخش زیادی از این رفتار ناشی از خشکی زاینده رود بوده و بازگشایی زاینده رود می‌تواند نتایج این نظرسنجی را تغییر دهد.

لزوم استفاده از ابزار محیطی شادمانی برای سلامت روان شهروندان اصفهان

وی با بیان اینکه باید راهکارهای مختلف برای ایجاد شادی در بین شهروندان تعریف شود، اضافه کرد: استفاده از موسیقی و ابزار شادمانی محیطی می‌تواند در سلامت روان و شادابی مردم تاثیر زیادی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اهمیت رشته روانشناسی و مشاوره گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و تشکیل شورای عالی به این منظور طی دو سال گذشته، اهمیت  رشته روانشناسی بیشتر از قبل احساس می شود.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم کاری های فرهنگی و مشکلات اقتصادی است، افزود: بیکاری جوانان، مشکلات اقتصادی و معیشت خانواده ها در آسیب های اجتماعی موثر هستند.

فولادگر تصریح کرد: فرهنگ دینی و هزارساله کشور و هوش و استعدادهای ایرانی، سرمایه‌های ملی کشور است و در بخش فرهنگی شاهد کم کاری‌هایی در کشور هستیم که این امر توجه جدی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: معضلات فرهنگی و اقتصادی نقش خود را در بروز آسیب‌های اجتماعی کشور نشان می‌دهد و اکنون در کشور اعتیاد، کارتن خوابی و بزهکاری علایم این آسیب‌ها هستند و ریشه آن مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور است.

صدور مجوز برای مراکز روانشناسی به نظام صنفی ارجاه داده شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام روانشناسی کشور مصوبه مجلس است، افزود: این نظام قطعاً مبنای صحیحی دارد، در مورد تعدد مراکز حوزه روانشناسی و مشاوره نیز باید توجه داشت که بعد از تایید کانون، پرونده صدور مجوز برای بررسی بیشتر  به نظام صنفی ارجاع داده شود تا از بُعد قانونی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

فولادگر با بیان اینکه در حال حاضر برای پوشش بیمه‌ای مراجعات روانشناسی منع قانونی وجود ندارد، اضافه کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های روانشناسی می‌توانند برای همکاران خود لیست بیمه‌ای رد کنند.

وی افزود: در حوزه بیمه سلامت نیز با توجه به بحث نظام بیمه سلامت امکان بیمه کردن مراجعان وجود دارد و این برنامه نیازمند بررسی بیشتر در برنامه‌های آتی با بانک و سازمان تامین اجتماعی است.

فولادگر خاطرنشان کرد: در ارتباط با تعیین محل برای سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان که از مطالبات این سازمان است، با توجه به اینکه مسئولیت اجرایی نداریم، می‌توانیم از طریق استانداری و شهرداری تعیین این مکان را برای سازمان نظام روانشناسی استان پیگیری کنیم.

کد خبر 374565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.