تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره در دستور کار شورای عالی استان‌ها است

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌هابابیان اینکه نیمه‌کاره ماندن ساختمان‌ها در بافت شهر علاوه بر مخدوش کردن چهره شهرها سبب جمع شدن معتادان و بزهکاران می‌شود، گفت: به دنبال آن هستیم تا با اصلاح قوانین مالکان را موظف به تکمیل ساختمان‌های خود در زمان مقرر کنیم.

به گزارش ایمنا، رضا شاه‌حسینی ضمن تبریک روز ملی خلیج‌فارس، روز ملی شوراها، روز کارگر و معلم با تشریح جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل گفت: در این جلسه شش طرح ازجمله طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی شورای عالی استان‌ها، طرح یک‌فوریتی اصلاح مواد «۱۲»«۴۸»«۵۳» قانون اصلاح نظام صنفی کشور، طرح یک‌فوریتی اصلاح تبصره «۲» ذیل ماده (۲۹) قانون نوسازی و عمران شهری، طرح یک‌فوریتی ارزیابی عملکرد، نارسایی‌ها و کمبودها در مناطق سیل‌زده کشور منطبق با مقتضیات محلی، طرح یک‌فوریتی تشکیل شورایاری‌ها در شهرهای دارای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالاتر، طرح برنامه‌ها، خط‌مشی و سیاست‌های اداره شورای عالی استان‌ها موردبازنگری و بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها ادامه داد: پس از بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاح تبصره «۲» ذیل ماده (۲۹) قانون نوسازی و عمران شهری تصویب شد و با توجه به اینکه ساختمان‌های در دست‌ساخت در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر به دلایلی در مدت زمان‌بندی مقرر به پایان نمی‌رسد؛ بنابراین مقرر شد پس‌ازاینکه عوارض تطویل اخذ شد زمانی برای اتمام بنای ساختمان به مالک اختصاص داده شود.

وی افزود: هدف ما این است که این ساختمان‌ها در زمان مقرر به اتمام برسند چراکه در صورت نیمه‌کاره ماندن علاوه بر این‌که چهره شهر را مخدوش می‌کند مکانی برای تجمع معتادان و بزهکاران خواهد شد بنابراین امنیت محله را زیر سؤال می‌برد. مقرر شد این طرح ابتدا در شهرهای مراکز استان اجرا شده و در صورت موفقیت در شهرهای کوچک تر نیز به بهره برداری برسد.

شاه‌حسینی همچنین با اشاره به طرح یک‌فوریتی تشکیل شورایاری‌ها در شهرهای دارای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالاتر گفت: این طرح نیز پس از بررسی به تصویب اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل رسید.

کد خبر 374559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.