شکست ذوب آهن پس از ۱۵ بازی/ فرصت سوزی شاگردان علیمنصور

تیم فوتبال ذوب آهن پس از ۱۵ بازی شکست ناپذیری برابر سایپا تن به شکست خانگی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیداری معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ تیم‌های ذوب آهن و سایپا در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سایپا به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های ذوب آهن و سایپا

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

اخطار: هادی محمدی (دقیقه ۶۵) و میلاد فخرالدینی (دقیقه ۸۱) و قاسم حدادی فر (دقیقه ۵+۹۰) از ذوب آهن- رضا اسدی (دقیقه ۷۴) و رضا علیاری (دقیقه ۸۶) از سایپا

گل: رضا اسدی (دقیقه ۶) و مهرداد کفشگری (دقیقه ۱+۹۰) برای سایپا

ذوب آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده (۷۸- حمید ملکی)، حمید بوحمدان (۷۲- زبیر نیکنفس)، قاسم حدادی‌فر، مهران درخشان‌مهر، (۶۴- علیرضا چراغعلی) محمدرضا حسینی، ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا

سرمربی: علیرضا منصوریان

سایپا: حامد فلاح‌زاده، عبدالله ناصری، رضا علیاری، مهرداد کفشگری، آرش رضاوند، علی دشتی(۵۶- محمدرضا سلیمانی)، رضا اسدی، مصطفی ناییج‌پور، معین عباسیان (۲+۹۰- امیرحسین حسین زاده)، آرمان رمضانی و امید دره (۵۱- طاها شریعتی)

سرمربی: علی دایی

داور: سید علی میر غفاری

شرح بازی:

ذوب آهن که پس از چند پیروزی متوالی با روحیه ای بالا در دیدار معوقه از هفته هجدهم برابر سایپا قرار می گرفت خیلی زود در این دیدار با گل دقیقه ۶ رضا اسدی غافلگیر شد. شاگردان منصوریان که در خانه خیلی زود از حریف خود عقب افتاده بودند در طول نیمه نخست تلاش زیادی کردند تا با باز کردن لایه های دفاعی سایپا و همچنین ارسال از کناره ها گل تساوی را قبل از سوت پایان نیمه اول به ثمر برسانند اما بخت با شاگردان علیرضا منصوریان یار نبود و ۴۵ دقیقه نخست با تک گل سایپا به نفع این تیم به پایان رسید.

ذوب آهن که در نیمه دوم سراسیمه به دنبال زدن گل تساوی بود برابر بازی بسته سایپا و دفاع منسجم این تیم نتوانست به خوبی بازی همیشگی خود را ارائه دهد و در ایجاد موقعیت تا حدودی ناموفق بود. شاگردان منصوریان که با عجله دنبال هجوم روی دروازه سایپا بودند در طراحی حملات خود ناکام بودند و سایپایی که البته به دفاع مطلق هم روی نیاورده بود به خوبی روی ضد حملات ذوب آهن را اذیت کرد تا با کسب ۳ امتیاز حساس این دیدار جای ذوب آهن را در رده هفتم جدول رده بندی بگیرد و ذوب آهن به رتبه هشتم سقوط کند.

شرح گل ها:

۱-۰ (دقیقه ۶- سایپا)- سانتر تماشایی عباسیان از روی کرنر و ضربه سر اسدی بالاتر از مدافعان ذوب‌آهن وارد دروازه شد تا گل اول سایپا خیلی زود به ثمر برسد.

۲-۰ (دقیقه ۱+۹۰- سایپا)- شوت تماشایی و پر قدرت مهرداد کفشگری از فاصله ای نسبتاً دور با اشتباه رشید مظاهری برتری سایپا را دو برابر کرد تا بازی قبل از سوت پایان برای ذوب آهن به پایان برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- صحنه حساس برای به روی دروازه سایپا به وجود آمد که دروازه بانم ذوب آهن خروج مناسبی داشت.

دقیقه ۱۵- آرش رضاوند با یک پاس عمق تماشایی توانست امید دره را صاحب توپ کند تا بتواند با مظاهری تک به تک شود، اما در آخرین لحظ توپ او را وحید محمد زاده زد تا این خطر دفع شود.

دقیقه ۱۸- رضا علیاری روی اشتباه ارسلان مطهری توپ را گرفت و با یک ارسال زیبا ابراهیم زاده را صاحب توپ کرد که او در دهانه دروازه توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۷- ارسال حدادی فر با پای چپ با ضربه زیبای اوساگونا همراه شد اما توپ او به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- ارسال کفشگری از سمت راست را مظاهری قبل از اینکه توپ به رمضانی برسد جمع کرد.

دقیقه ۴۵- توپ در پشت محوطه جریمه به بوحمدان رسید اما ضربه بی دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- توپ به طور اتفاقی در محوطه جریمه به اوساگونا رسید اما او در موقعیتی تک به تک نتوانست توپ را درست کنترل کند تا موقعیت طلایی ذوب آهن از بین برود.

دقیقه ۵۵- با دفع توپ توسط مدافعان سایپا توپ در پشت محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید که ضربه خطرناک او به طرز خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹- در یک ضد حمله توپ در پشت محوطه جریمه به سلیمانی رسید اما ضربه او را مظاهری به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۷۴- شوت سنگین مهرداد کفشگری از فاصله ای ۳۰ متری با برخورد به تیر دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- ارسال کرنر ذوب آهن از سمت چپ با ضربه سر اوساگونا همراه بود اما توپ را فلاح زاده به خوبی جمع کرد.

دقیقه ۷۹- ضربه نه چندان محکم نیکنفس از روی خط محوطه جریمه را فلاح زاده در آغوش گرفت.

دقیقه ۸۶- ضربه آزاد ذوب آهن را نیکنفس به شکل ارسال پشت مدافعان سایپا فرستاد اما موقعیت عالی ذوب آهن را محمدی از دست داد و توپ با گذر از او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹- در یک ضد حمله توپ در پشت محوطه جریمه به ناصری رسید و او با حرکت در محوطه جریمه شوت محکمی به سمت دروازه مظاهری زد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ذوب آهن که در ۵ رویارویی قبلی برابر سایپا نتوانسته بود این تیم را شکست دهد باز هم در این راه ناکام بود تا شکست ناپذیری سایپا برابر ذوب آهن به ۶ بازی برسد.

بهترین بازیکن:

رضا اسدی، هافبک دفاعی سایپا که گل اول سایپا را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 374558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.