سازوکار حضور روانشناسان در مدارس فراهم شود

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان رشته روانشناسی خواستار ورود به مدارس هستند، گفت: باید ساز و کار برای حضور این قشر در مدارس فراهم شود تا بتوانند در کاهش آسیب‌ها در مدارس تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حاتمی ظهر امروز (سه شنبه) در همایش گرامیداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان با اشاره به سابقه ۱۶ ساله تشکیل نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: این سازمان امروز این توانایی را دارد که در وضعیت‌های بحرانی ورود کرده و سلامت روان شهروندان را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نگاه مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده است، ادامه داد: امروزه مردم نه تنها برای درمان، بلکه برای مشورت، دریافت آموزش‌های مهرات زندگی  و تصمیم گیری بهتر به روانشناسان مراجعه می کنند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اکنون ۴۵۰ هزار دانشجو در این رشته مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: توسعه کمی متقاضیان این رشته را مرهون هویت بخشی به این رشته هستیم،  در حال حاضر نیز ایجاد زیرساخت‌ها برای خدمات رسانی به فارغ التحصیلان این رشته به مردم را از وزارت علوم و دانشگاه‌ها درخواست داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان رشته روانشناسی خواستار ورود به مدارس هستند، افزود: باید ساز و کار برای حضور این قشر در مدارس فراهم شود تا بتوانند در کاهش آسیب‌ها در مدارس تاثیرگذار باشند.

حاتمی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی کشور سه وظیفه را بر عهده دارد، گفت: هر نوع  فعالیت روانشناسی و مشاوره‌ای در کشور باید با تایید سازمان نظام روانشناسی و اخذ مجوز از این سازمان صورت گیرد و این وظیفه به وسیله قانون به این سازمان محول شده است.

وی نظارت بر روند فعالیت روانشناسان را از برنامه‌های سازمان روانشناسی اعلام کرد و گفت: همچنین آموزش و توانمندسازی روانشناسان نیز از دیگر مسئولیت‌های این سازمان است که باید مردم نسبت به این وظایف آگاهی داشته باشند.

رییس سازمان نظام روانشناسی کشور  در خصوص صدور پروانه و نوبت دهی برای دانش آموختگان این رشته، گفت: تلاش می کنیم بحثت نوبت دهی را تسهیل و در استان ها فعال کنیم  و در استانها این برنامه و انجام مصاحبه بدون ارجاع به تهران انجام شود.

وی گفت: ارزیابی و تحقیقات نشان می دهد که ۳۲ درصد مطالب فضاهای مجازی در زمینه حوزه‌های روانشناسی، خانواده و فرزند پروری است و شاید ۱۰ درصد آن در اختیار روانشناسان باشد  و بقیه آن در اختیار افرادی است که در این زمینه تخصصی ندارند و این اتفاق باعث افزایش آسیب‌ها در این حوزه شده است، از این رو  نیازمند ساماندهی در بخش فرهنگ استفاده بهینه از فضاهای مجازی هستیم.

کد خبر 374556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.