کی‌روش تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: دلیلی بر ادامه خویشتن داری برابر اظهارات کارلوس کی روش نمی بینیم و اقدامات برای تعقیب قانونی او آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، "احمدرضا براتی" درباره اظهارات اخیر "کارلوس کی روش"سرمربی سابق تیم ملی گفت: با فیفا(فدراسیون جهانی فوتبال) در ارتباط مستمر هستیم و همین امروز هم به صورت رسمی با فدراسیون فوتبال کلمبیا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مکاتبه کرده ایم و قطعا به اظهارات وی که خلاف کدهای اخلاقی فیفا است رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: فدراسیون فوتبال ایران به همه تعهدات مالی و غیرمالی خود در قبال کی روش عمل کرده است. محدودیت های مالی بین المللی برای جا به جایی پول در کلیه تراکنش های بین الملللی منتسب به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که این موضوع هم مختص فدراسیون فوتبال نیست.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال افزود: کی روش که خود را علاقه مند به ایرانیان می داند بهتر بود با شکیبایی بیشتری رفتار می کرد. ولی او در مصاحبه های خود به صورت مستمر اصرار دارد اتهاماتی را متوجه فدراسیون کند.

براتی ادامه داد: به عنوان مثال کمپ قطر در حال حاضر جزء بهترین کمپ های دنیا آسیا است و بزرگترین تیم های ملی و باشگاهی جهان هم دراین کمپ حاضر می شوند. اما کی روش برگزاری اردوی تیم ملی در این کمپ را علت ناکامی در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ می داند و ادعا می کند تیم ملی ایران در گروگان اهداف تیم ملی قطر بوده است.

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال افزود: در صورتی که وی نتواند این ادعا را ثابت کند برای کی روش تبعات دارد و البته باز هم ادعاها و اظهاراتی از این جنس از قول او قابل مشاهده است.

براتی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال در همه این سال ها به منظور حفظ آرامش تیم ملی و صیانت از منافع ملی وارد مجادلات کلامی با کی روش نشد. اگر چه در طول یکسال گذشته دوبار به صورت رسمی و کتبی به او اخطار داد. اما به رغم اینکه مسوولیتی در ایران ندارد، اصرار بر مصاحبه مداوم و جوسازی مستمر علیه فدراسیون و ارکان ورزش کشور دارد.

رییس کمیته حقوقی فدراسیون با اشاره به اینکه فدراسیون در تلاش است تا بهترین انتخاب ممکن برای تیم ملی صورت گیرد یادآور شد: فدراسیون تلاش می کند تا کمترین آسیب به تیم ملی وارد شود و در حد امکان شاهد انتخاب سرمربی مناسبی برای تیم ملی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگرچه رسیدگی های قانونی و حقوقی زمانبر است اما فدراسیون در حال پیگیری حقوقی موضوع است هر چند که باتوجه به شناختی که از خلقیات کی روش داریم بعید نیست به دعواهای شخصی اشخاص و مسوولین فدراسیون هم ورود کند که باز هم تحت پیگرد قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، کی روش پس از هشت سال همکاری با تیم ملی ایران با ادعای عدم دریافت مطالبات شش ماه پایانی قرارداد خود ازفدراسیون ایران به کمیته انضباطی فیفا(فدراسیون جهانی فوتبال) شکایتش را ارائه کرد.

این درحالی است که «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال ایران در آخرین صحبت های خود ادعا کرد که در سفر به مالزی این مشکل را حل کرده است. حتی در تماس با کی روش جدیدترین راهکار برای واریز پول به حساب مربی پرتغالی عملی شده است.

با این حال سرمربی سابق تیم ملی همچنان مدعی است که مطالبات خود را دریافت نکرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 374542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.