تعدد دستگاه‌های متولی چالش روانشناسی کشور است

رییس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه روانشاسی در کشور را چالش این حرفه دانست و گفت: به این دلیل تصویب قوانین مناسبی در مجلس نداریم و از هم گسیختگی قانون باعث شده برخی افراد غیر متخصص نیز نسبت به راه اندازی مراکز برای اراه خدمات رواشناسی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سالار فرامرزی ظهر امروز (سه شنبه) در همایش گرامیداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت رشته روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: امروز روانشناسی وارد خانه‌های مردم شده است و در روستاها هم خدمات روانشناسی به مردم ارایه می شود.

وی افزود: ما متولی نظام روانشناسی در استان اصفهان هستیم و امیدواریم که همکاران ما در سازمان‌های مختلف و نظام روانشناسی با مشارکت همدیگر بتوانند این خدمات مطمئن  وتخصصی روانشناسی را به مردم ارایه کنند.

رییس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اشتغال زایی و کارآفرینی در حوزه روانشناسی حرف اول را می‌زند، ادامه داد: در استان اصفهان بیش از سه هزار نفر کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی داریم که تاکنون  ۵۰۰ نفر از آنها پروانه فعالیت دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ مرکز مشاوره در اصفهان تحت پوشش نظام روانشناسی فعالیت دارد، اضافه کرد: همچنین سازمان بهزیستی برای بیش از ۲۰۰ مرکز مشاوره و روانشناسی مجوز صادر کرده است ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان نیز برای تعداد زیادی از مراکز مشاوره خانواده مجوز فعالیت داده است.

فرامرزی با تاکید به اینکه صدور مجوز برای این قشر باعث جذب آنها در این حوزه و فعالیت در این رشته شده است، گفت: این حرکت بزرگی است با توجه به اینکه امروز در جامعه با معضل بیکاری و استخدام مواجه هستیم و اکنون حجم زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه اکنون در مرکز روانشناسی مختلف مشغول انجام کارو ارایه خدمات به افراد جامعه هستند.

 وی با تاکید به چالش های حوزه روانشناسی و مشاوره گفت: خدمات روانشناسی تحت پوشش‌ بیمه نیست و این اتفاق ناخوشایندی در جامعه است  با توجه به اینکه اقشار آسیب پذیر جامعه بیشترین نیازها را دارند.

رییس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه روانشاسی در کشور را چالش این حرفه دانست و گفت: به این دلیل تصویب قوانین مناسبی در مجلس نداریم  و از هم گسیختگی قانون باعث شده برخی افراد غیر متخصص نیز نسبت به راه اندازی مراکز برای اراه خدمات رواشناسی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: نظام روانشناسی استان اصفهان هنوز فاقد مکانی برای ارایه خدمات است،این نظام دارای درآمد بالایی نیست و در ارایه خدمات به مردم اصفهان با مشکلات زیادی روبه رو است.

فرامرزی با اشاره به اینکه باید روانشناسان و مشاوران تلاش کنند که با بالا بردن مهارت‌ها و  توانایی‌های خود کار تخصصی و حرفه ای را به مردم ارایه کنند، اظهار کرد: برای این امر راه‌اندازی  کارگاه حرفه‌ای اخلاق روانشناسان و مشاوران برگزار می شود و انتظار می‌رود که در حوزه روانشناسی و مشاروه با خدمات مطمئن و سالمی که به مردم ارایه می شود، شاهد کمترین آسیب‌های اجتماعی باشیم.

کد خبر 374541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.