اختیارات شورای شهرستان‌ها در کمیسیون ماده ۵ افزایش یابد

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: بهتر است بروکراسی اداری در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی کمتر شود و اختیارات بیشتری در خصوص کمیسیون ماده پنج به شهرستان‌ها داده شود.

علیرضا پورعسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حوزه راه و شهرسازی مشکلات عدیده‌ای در شهرها ایجاد کرده است، اظهار کرد: طرح تفضیلی و هادی در شهرها از اهمیت بسیاری برخوردار است، منابع مالی شهرها بسیار محدود است؛ تحقق درآمدها در شهرداری کاشان به نسبت سال ۹۶ که نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان بوده در سال ۹۷ عددی نزدیک به ۳۵ میلیارد بیشتر نبود که ۳۰ درصد کاهش تحقق درآمد داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه طرح‌های تفضیلی تنگ‌نظرانه دیده می‌شود، تصریح کرد: لازم است در طرح‌های تفضیلی در شهرهایی که در مرحله تنظیم یا اقدام است، توجه بیشتری شود چرا که این طرح باعث ایجاد محقق شدن درآمد شهرها می‌شود.

پورعسگری با اشاره به اینکه کمیسیون ماده پنج هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بهتر است بروکراسی اداری در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی کمتر شود و اختیارات بیشتری در خصوص کمیسیون ماده پنج به شهرستان‌ها داده شود.

کد خبر 374540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.