۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
زندگی و دیگر هیچ در اصفهان

نمایشگاه عکس "زندگی و دیگر هیچ" مجموعه عکس‌های "جاسم غضباپور" عکاس مستند و اجتماعی از پشت صحنه‌ی فیلم "زندگی و دیگر هیچ" به کارگردانی عباس کیارستمی است که در گالری خانه‌ی صفوی اصفهان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مجموعه عکس پیشتر در گالری راه ابریشم تهران به نمایش درآمده بود. جاسم غضباپور پیرامون تجربه‌ برگزاری این نمایشگاه در اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: اصفهان به دلیل داشتن دانشکده های هنری همچنین داشتن خانه‌های تاریخی، از پتانسیل بالای هنری برخودار است و می‌دانستم که در شهر اصفهان به هنر بهای زیادی داده می‌شود و من با حضور در این نمایشگاه، خواستم ادای دینی به زحماتی که افراد هنردوست در اصفهان می‌کشند کرده باشم.

این عکاس پیرامون تجربه‌ عکاسی مستند از جریان زلزله‌ رودبار و پیوستن به گروه فیلمبرداری عباس کیارستمی برای فیلم زندگی و دیگر هیچ اظهار کرد: من درست در اولین غروب از زلزله‌ای که در سال ۶۹ در رودبار اتفاق افتاده بود به رشت رسیدم و تا یکسال بعد از صحنه‌ها و مناظری که در جریان زلزله اتفاق افتاده بود مشغول به عکاسی بودم. عکس‌ها در ویژه نامه‌ مجله‌ عکس برای زلزله‌ی گیلان به چاپ رسید و عباس کیارستمی با دیدن آن از من دعوت کرد تا برای انتخاب لوکیشن به گروه فیلمبرداری ملحق شوم.

غضبانپور ادامه داد: انتخاب صحنه برای فیلم با استفاده از آرشیو فریم عکس‌ها انجام شد و همان زمان پذیرفتم به عنوان عکاس فیلم در کنار گروه باقی بمانم.

این عکاس در مورد تفاوت میان صحنه‌های فیلمبرداری و عکس‌های مستند از زلزله خاطر نشان کرد: نگاه من به نگاه کیارستمی بسیار نزدیک بود. این فیلم خود به نوعی مستند بود چرا که دوربین در صحنه‌های واقعی از شهر و روستا قرار می‌گرفت و از مردم عادی و حرکات و رفتار آنها تصویر برداری می‌شد؛ به نظرم فیلم "زندگی و دیگر هیچ" نوعی نیمه مستند نیمه داستانی است.

جاسم غضبانپور درمورد نمایش عکس‌های این مجموعه عکس گفت: این مجموعه پیشتر در دو شهر فرانسه به نمایش در آمده‌اند و قرار است در دو شهر کانادا نیز نمایشگاهی از آن برگزار شود.

کد خبر 374539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.