حضور طلبه‌های جهادگر با عمامه در مناطق سیل‌زده ریا نیست

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور جهاد گران با عمامه به معنی ریا نیست، شما طلبه‌ها جنبه حقوقی دارید و در حال خدمت رسانی به حوزه هستید، حوزه تمام دارایی ما است و ما را بزرگ کرده، بنابراین باید هرچه داریم را فدای حوزه‌های علمیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در اجتماع طلاب و روحانیون جهادی(اعزامی به مناطق سیل زده) اصفهان اظهار کرد: کمک رسانی به مناطق سیل زده به نوعی یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده کرد و فرصتی شد که طلاب در حالی که به وظیفه اصلی خود یعنی «اصلاح فکر» می پردازند، برای کمک به هموطنان خود نیز خدمت رسانی کنند.

وی افزود: این کیفیت خدمات رسانی کجا دیده می شود که افرادی زحمات خود را با منت یا ریا باطل نمی کنند؛ چه بسیار افرادی که حاضر نیستند اسم خود را بگویند که ریا نشود یا غذای خود را به مردم سیل زده می دهند؛ اما بسیاری از این رفتارها در کلیپ ها و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی نمایش داده نمی‌شود، ای کاش به خاطر خدا این خدمات ها در جایی نوشته می شد تا آیندگان بدانند و  این صفات انسانی به نسل های دیگر نیز منتقل شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در این مدت هرچه برخی دوستان اصرار می کردند که به مناطق سیل زده جهت خدمت رسانی بروند من گوشزد می کردم مواظب درس هایتان باشید، زیرا نباید برای انجام یک واجب از مابقی واجبات غافل شد؛ مدارس نظم خاصی دارند و نباید این نظم را برهم زد، اما ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که با تعطیل شدن برخی از درس‌ها، طلاب به یاری مردم مناطق سیل زده بروند.

مهدوی خاطر نشان کرد: حضور جهادگران با عمامه در مناطق سیل زده به معنی ریا نیست، بلکه شما طلبه ها جنبه حقوقی دارید و  در حال خدمت رسانی به حوزه هستید، حوزه تمام دارایی ما است و ما را بزرگ کرده  است، بنابراین باید هرچه داریم را فدای حوزه های علمیه کنیم.

وی تصریح کرد: راه فدا کردن چیست؟ همین که هنگام سخنرانی و در مواقع خدمت رسانی با عمامه باشید، زیرا شما قصد جذب مردم به خود را ندارید قصد دارید مردم را به سوی خدا جذب کنید. شما طلبه ها با عملکرد خود دل رهبر انقلاب را شاد کردید؛ مقام معظم رهبری نیز از  خدمات شما تشکر کردند،  امیدوارم که امام زمان(عج) نیز از زحمات شما راضی باشند.

کد خبر 374535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.