روانشناسان خود را باور کنند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه روانشناسان نیز باید خود را باور داشته باشند، افزود: از روانشناسان انتظار می‌رود که ورود جدی‌تری را در عرصه‌های مختلف داشته باشند؛ روانشناسی را فراتر از آن چیزی بدانند که بسیاری از اشخاص به آن می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سعید محمدی ظهر امروز (سه شنبه) با اشاره به وظایف و مسئولیت سنگین روانشناسان و مشاوران در همایش گرامیداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: روانشناسی کاربردی فراتر از مطالبی که در کتاب‌ها خواندیم، دارد و در زندگی انسان بسیار مهم است به این دلیل که روانشناسی با مفاهیم کلیدی عجین شده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با پیشرفت کشورها و موضوعات مهم نمی‌توان روانشناسی را نادیده گرفت، افزود: شاخص‌های سلامت در کشورها در کنار توسعه آنها حایز اهمیت است، به طور یقین سلامت روان انسان‌ها جایگاه زیادی در پیشرفت کشورها دارد که تامین سلامت روان افراد بر عهده روانشناسان و مشاوران است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: سلامت محور توسعه پایدار است؛ هنگامی که درباره موضوع‌های خانوادگی و ارتقای سلامت صحبت می شود نقش روانشناسی برجسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص کشور نیاز به روانشناسان بیش از گذشته احساس می شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و ناتوانی خانواده‌ها برای حل مشکلاتی مانند اعتیاد، طلاق و ... نیازمند حضور روانشناسان و مشاوران هستیم.

محمدی با بیان اینکه روانشناسان نیز باید خود را باور داشته باشند، افزود: از روانشناسان انتظار می‌رود که ورود جدی‌تری را در عرصه‌های مختلف داشته باشند؛ روانشناسی را فراتر از آن چیزی بدانند که بسیاری از اشخاص به آن می‌پردازند و در حقیقت واقف باشند که روانشناسی کاربرد و اثرگذاری بیشتری در حل مسایل و مشکلات افراد خواهد داشت.

کد خبر 374532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.