پرسپولیسی که مشابه استقلال است

پرسپولیس در حالی ۵ امتیاز با هتریک قهرمانی فاصله دارد که شرایطش خیلی شبیه به استقلال تهران در نخستین دوره لیگ برتر فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس برای قهرمانی فقط نیاز به پنج امتیاز از ۳ بازی آینده خود دارد، البته نباید از این نکته غافل شد که کسب این پنج امتیاز چندان آسان نیست. پرسپولیس در ۳ هفته آینده در مقابل تراکتور سازی تبریز ، ماشین سازی و پارس جنوبی قرار می‌گیرد.

شاید شکست استقلال در مقابل پدیده بهترین فرصتی باشد که نصیب پرسپولیس شده تا در راه رسیدن به هتریک قهرمانی راهی هموارتر داشته باشد. شاید شکست دادن استقلال توسط پدیده مشهد با هدایت یحیی گل محمدی، باعث شد تا کدورتی که بین یحیی و پرسپولیسی‌ها ایجاد شده بود، از بین برود.

دلخوری پرسپولیسی‌ها از یحیی به لیگ پانزدهم بر می‌گردد، در آن مقطع پرسپولیس در رقابت با استقلال خوزستان تفاضل گل کمتری داشت و امیدوار بود تا گل محمدی (سرمربی اسبق ذوب‌آهن) در بازی هفته‌ی آخر جام را از این تیم پس بگیرد، اما شکست خورد تا آبی‌های خوزستانی قهرمان شوند.

لغزش پرسپولیس، خطر از دست رفتن جام

در حالی که سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر ایران باقی‌مانده است، پرسپولیس اختلاف ۵ امتیازی  با سپاهان دارد و زرد پوشان اصفهانی در جایگاه دوم لیگ قرار دارند؛ شاید بازی دشوار این هفته قرمزهای پایتخت در مقابل تراکتور سازی، نتواند دست پایشان را در مسیر قهرمانی ببندد.

تنها موضوعی که شاید خیلی برای پرسپولیس‌ها دردسر ساز باشد، دو بازی خارج از خانه است. پارس جنوبی جم و تراکتور سازی دو تیم با میانگین امتیاز بالا در بازی‌های خانگی هستند، شاید کوچک‌ترین لغزش در این دیدارها کار دست شاگردان برانکو بدهد.

در نخستین دوره لیگ برتر استقلال در سه هفته مانده به پایان فصل اختلافش با پرسپولیس ۴ امتیاز بود، اما با یک تساوی و یک باخت همه‌چیز برای آبی پوشان تهرانی به پایان رسید.

کد خبر 374525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.