هیئت داوران هفتاد و دومین جشنواره "کن" مشخص شد

"الخاندرو گونزالز ایناریتو" در راس هیئت داوران کن قرار گرفت، همچنین دیگران سینماگران مطرحی چون "پاول پالیکوفسکی" و "ال فانینگ" نیز او را در امر داوری یاری خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، ‌ هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن تا نمایش فیلم "مرده‌ها نمی‌میرند" آخرین اثر جیم جارموش در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه رسما آغاز به کار می‌کند. جشنواره کن یکی از معتبرترین و مشهورترین جشنواره‌های سینمایی در دنیا است که به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی اروپا نیز شناخته می‌شود.

"الخاندرو گونزالز ایناریتو" کارگردان مکزیکی که در سال ۲۰۰۰ با فیلم "عشق سگی" توانست جایزه بهترین فیلم و جایزه بزرگ هیئت داوران کن را کسب کند، ‌امسال به عنوان رئیس هیئت داوران این رقابت سینمایی معرفی شده است. گونزالز که دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای دو اثر تحسین شده "بردمن" و "بازگشته" در کارنامه دارد، ‌ امسال در راس هیئت داوران کن قرار گرفته است.

"ال فانینگ" بازیگر زن شناخته شده آمریکایی که اولین تجربه خود را در دوران خردسالی و با بازی در "به خاطر وین-دیکسی" کسب کرد دیگر عضو هیئت داوران هفتاد و دومین جشنواره کن است. او که در فیلم "بابل"‌ با گونزالز همکاری داشت حال باید در انتخاب برترین‌ها به وی کمک کند.

"پاول پالیکوفسکی" کارگردان مطرح لهستانی دیگر عضو هیئت داوران جشنواره کن است. او با فیلم "آیدا" اولین اسکار را برای سینما لهستان به ارمغان آورد و با فیلم "جنگ سرد"‌ جایزه بهترین کارگردانی را از هفتاد و یکمین جشنواره کن گرفت.

چهارمین فردی که در داوری جشنواره مشارکت خواهد داشت " کلی رایکارد" کارگردان مستقل و تحصین شده آمریکایی است. نام "یورگس لانتیموس" سینماگر یونانی که سابقه چهاربار نامزدی اسکار را نیز دارد در میان هیئت داوران دیده می‌شود. همچنین "الیس رورواچر" از چهره‌های مولف در سینما ایتالیا که در سال ۲۰۱۴ با فیلم "شگفتی‌ها"‌ جایزه بزرگ هیئت داوران را برد نیز اکنون در همین هیئت عضو است.

"نکی بیلال" نوینسده بیش از ۳۰ زمان و داستان و کارگردان ۳ فیلم بلند سینمایی نیز اولین تجربه داوری خود را در هفتاد و دومین جشنواره کن پشت سر خواهد گذاشت. «میامونا ان دیایه» بازیگر و کارگردان بورکینافاسویی نیز در هیئت داوران دیگر افراد را یاری خواهد کرد.

کد خبر 374522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.