روحانیونی که در اخلاق کریمانه تبلیغ ضعف دارند به مناطق سیل زده نروند

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: طلابی که از نظر رفتار، علم و اخلاق کریمانه تبلیغ ضعف دارند بهتر است در مناطق سیل زده حضور پیدا نکنند، زیرا سرمایه عظیمی که با همت طلاب به دست آمده، نیازمند مراقبت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم اجتماع طلاب و روحانیون جهادی(اعزامی به مناطق سیل زده) اصفهان ضمن تشکر از طلاب و روحانیون جهادی جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده گفت: با وجود برخی سیاه نمایی‌ها و خود تحقیری‌ها، مقام معظم رهبری مرتبا می فرمایند به جوانان امیدوار هستم و خداوند متعال در قضیه سیل اخیر یک صحنه از مصداق فرمایشات امیدوارانه رهبر انقلاب را نشان داد و مشخص شد جوانان انقلابی هنوز پای شعار های اسلامی هستند.

وی افزود: سیره و سنت اهل بیت اینگونه بوده که در مواجهه با کافر یا متدین و حتی حیوانات و اشرار نیز همیشه مشی خیرخواهی را در پیش می گرفتند و همه موجودات در معرض خیرخواهی ائمه بوده‌اند. اتفاقات اخیر کمک به سیل زدگان نیز در واقع از همین دسته خیرخواهی‌ها است؛ طلبه‌ها فارغ از اینکه مذهب یا اعتقاد افراد نیازمند کمک چیست، به آنها امداد رسانی می کردند و این خصلت عمومیت خیرخواهی در اسلام به خوبی در کمک رسانی به مناطق سیل زده  دیده می شد.

سرمایه اجتماعی ایجاد شده نیازمند مراقبت است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  ادامه داد: ممکن است مبنای کمک بسیاری از افراد کمک رسان ترحم باشد، اما محور کمک رسانی طلاب به مناطق سیل زده «تقرب الی الله» است.

روستا آزاد افزود: در جریان این بحران طبیعی، سرمایه اجتماعی بزرگی برای طلاب و جهادگران فراهم شد؛ سرمایه اجتماعی که به دلیل شُبه پراکنی های اخیر به شدت آسیب دیده بود، حال در جریان امداد رسانی به مردم سیلزده تا حد زیادی ترمیم شد.

وی تأکید کرد: همه افراد جدای اینکه این فعالیت های مستمر را ادامه می‌دهند باید مراقب تخریب آن هم باشند؛ یعنی طلابی که از نظر رفتار، علم و اخلاق کریمانه تبلیغ ضعف دارند، بهتر است در مناطق سیل زده حضور پیدا نکنند؛  زیرا سرمایه اجتماعی عظیمی که با اشاره مقام رهبری و همت طلاب به دست آمده نیازمند مراقبت است.

کد خبر 374520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.