مدیریت آب مسئله اساسی فلات مرکزی ایران است

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مدیریت آب مسئله اساسی در فلات مرکزی ایران است، به سیلاب‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تاسف برانگیزتر از حوادث سیل، هدر رفتن آب‌هایی است که می‌توانست فلات مرکزی کشور را سیراب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی در دومین همایش بین‌المللی دانشگاه‌های سبز که پیش از ظهر امروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: وظیفه پیشگامی دانشگاه‌ها در علوم و فناوری ایجاب می‌کند که علوم را علاوه بر آموزش برای دستیابی به تازه‌ترین دستاوردهای علمی به صورت کنفرانس علمی برگزار و ارائه کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل دنیا محیط زیست و مدیریت سبز است، افزود: در این عرصه نیز دانشگاه‌ها با ورود خود مسئله مدیریت سبز را مطرح و در حقیقت از خودشان شروع کردند.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه طرح مدیریت سبز طی چهارسال فعالیت خود در دانشگاههای ایران ، موفقیت های خوبی داشته است، ادامه داد: دانشگاه اصفهان در سال ۲۰۱۸ رتبه ۲۲۰ در مدیریت سبز را بین دانشگاههای جهان کسب کرده است.

وی گفت: هدف از این همایش که به همت وزارت علوم، معاونت علمی کاربردی و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، علاوه بر وظایف روتین کنفرانس‌ها، کسب تجربیات علمی کارشناسان و مدیران سبز است که امیدواریم این تجربیات به اشاعه فرهنگ مدیریت سبز در جامعه کمک کند.

طالبی خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان اجرای طرح مدیریت سبز را از سه سال پیش آغاز کرد که برای کاهش مصرف آب و انرژی در این دانشگاه، از زه‌آب‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدیریت آب، مسئله‌ای اساسی در فلات مرکزی کشور است به سیلاب‌های اخیر اشاره کرد و افزود: گرچه حوادث سیلاب‌های اخیر همه ما را متاثر کرد اما تاسف برانگیزتر هدر رفتن آب‌هایی است که می‌توانست فلات مرکزی ایران را سیراب کند.

رییس دانشگاه اصفهان ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای ستادی که به صورت ملی در خصوص بررسی علل سیلاب‌های اخیر تشکیل شده است‌، به گونه‌ای باشد که علاوه جلوگیری از خسارات ناشی از سیل بیش از پیش به کنترل سیلاب‌ها و استفاده از آب‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در این همایش که با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، قائم مقام  وزیر علوم ، منظور حسین رییس بنیاد اکو مدیران دانشگاه‌های سراسر کشور کارشناسان و مهیمانانی از کشورهای استرالیا، عراق، کرواسی و پاکستان حضور داشتند، از تراز سبز دنشگاهی و همچنین تمبر دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز رو نمایی شد.

دومین همایش بین‌المللی دانشگاه‌های سبز ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 374508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.