توسعه شبکه فاضلاب، نیاز اساسی شهرضا

شهرضا - نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان به گسترش شبکه فاضلاب نیاز دارد، زیرا مسئله تأمین منابع پایدار آب در بخش‌های مختلف، سهم بسزایی در توسعه آن دارد.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با تأکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: نبود زیرساخت، توسعه شهرستان را در بعضی بخش‌ها با مشکل مواجه کرده است، بنابراین ابتدا باید این زیرساخت‌ها به عنوان پیش‌نیاز اجرای طرح‌های توسعه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌کارهای تسریع بخشیدن به اجرای طرح‌های توسعه و جذب اعتبارات، دعوت از مسئولان ارشد کشوری برای حضور در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بوده است، تصریح کرد: حضور وزرا و معاونان آنان و مدیران‌کل در این شهرستان‌ها، دیدگاه عمومی درباره نیازهای منطقه را اصلاح و با اخذ دستورات اداری، روند اجرای طرح‌ها با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

اعتبار ۱۲ میلیاردی پروژه فاضلاب سروستان

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای پروژه فاضلاب "محله سروستان" این شهرستان خبر داد و افزود: اجرای این طرح در مواعد معین شده، نیازمند همکاری شهروندان در پرداخت سهم تعیین شده است.

محمودی اضافه کرد: شهرضا از شهرهای مهم استان است و برای اعتلای جایگاه و افزایش امکانات آن، همه ما باید در هرجایگاهی قرار داریم تلاش کنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی جاده روستایی "قصرچم" به "دولت‌آباد"، خاطرنشان کرد: برای تثبیت جمعیت در روستاها و توسعه اقتصادی این مناطق، باید راه‌ها اصلاح و امکان دسترسی به این مناطق بیش از گذشته تسهیل شود.

وجود دو روستای هدف گردشگری در شهرضا

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مغفول‌ مانده روستاها استفاده شود، یادآور شد: در شهرضا دو روستای "اسفرجان" و " هونجان" به عنوان مناطق هدف گردشگری انتخاب شد و در سایر روستاها نیز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که اگر شناسایی و به درستی معرفی شود، زمینه اشتغال و گردش سرمایه زیادی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

محمودی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی زیرگذر محله "جرم‌افشار" شهرضا در آینده نزدیک، یادآور شد: یکی از درخواست‌هایی که بارها از سوی مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه به وی‍ژه شاغلان در مراکز و کارخانجات صنعتی شهرستان "مبارکه" مطرح شد، اصلاح جاده شهرضا به مبارکه بود که با پیگیری‌های انجام شده عملیات زیرسازی آن انجام و در مرحله آسفالت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی برای احداث زیرگذر منظریه انجام شده است، یادآور شد: شهرضا از شهرهای بین‌راهی کشور است که از این نظر جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین لازم است ایمنی محورهای مواصلاتی آن افزایش یافته و در بخش‌های فاقد جاده دسترسی، یا نیازمند اصلاح، تغییرات اساسی ایجاد شود.

تعویق مرمت بازار شهرضا به دلیل آماده نبودن طرح

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت توجه به گردشگری و جذب توریست، خاطرنشان کرد: متأسفانه علاقه به پشت میزنشینی و استخدام در دستگاه‌های اجرایی و اداری به معضلی برای جامعه و کشور تبدیل شده و دولت قادر به استخدام همه افراد متقاضی در همه بخش‌ها نیست، اما افراد جویای کار می‌توانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و مزایای قانونی در بخش‌های مختلف کارآفرینی کنند که یکی از بهترین آن‌ها صنعت توریسم است.

محمودی با اشاره به وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان در این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مراکز تاریخی شهرستان که می‌تواند پذیرای شمار فراوانی از گردشگران باشد، بازار تاریخی است که با پیگیری انجام شده، اعتبارات لازم برای مرمت آن جذب شد، اما به دلیل آماده نبودن طرح به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: شهرضا قابلیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگری استان را دارد،‌ اما در این زمینه هم ایجاد زیرساخت‌هایی لازم است که تأمین آن‌ها نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان است.

کد خبر 374493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.