تقویت ناوگان اتوبوسرانی با دریافت اوراق ۴۰۰ میلیاردی از دولت

شهردار تبریز گفت: با توجه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز، تخصیص اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس از سوی دولت باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهربا اشاره به برنامه تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: دریافت اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه پیش‌بینی شده سال ۹۸ دولت برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی تبریز، یکی از اولویت‌های شهرداری است که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه سهمیه اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه سال ۹۸، فقط برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده، افزود: از این اوراق برای بازسازی اتوبوس‌ها استفاده نمی‌شود.

شهردار تبریز در خصوص مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، خاطرنشان کرد: مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سال گذشته مصوب شد اما دولت هنوز یک دستگاه اتوبوس هم به ما نداده است.

وی با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی هوا، گفت: بر اساس اعلام پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا مستقر در سوئیس، تبریز در بین مراکز استان‌های ایران عنوان پاک‌ترین شهر را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

شهین باهر افزود: اجرای طرح‌هایی همچون LEZ در هسته مرکزی شهر و استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی‌های تبریز موثر بوده است.

کد خبر 374478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.