ایجاد پایانه صادراتی بادام در نجف‌آباد

نجف‌آباد- مدیر جهاد کشاورزی نجف‌آباد گفت: موانع مربوط به ایجاد شهرک‌های زنبور عسل، ماهی‌های زینتی و پایانه صادراتی بادام در اراضی جانمایی شده رفع می‌شود.

همت‌علی انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، با اشاره به استقبال تولیدکنندگان و شهروندان از جشنواره عسل، بادام و زعفران این شهرستان اظهار کرد: در کارگروهی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات تولید، فرآوری، صادارات و بازاررسانی عسل، بادام و زعفران برگزار شد مهمترین راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه بررسی و در قالب بیانیه پایانی جشنواره تنظیم شد.

وی با اشاره به حضور تیم مدیریتی و کارشناسی جهاد کشاورزی استان و شهرستان و کارشناسان تعاون روستایی در این نشست تصریح کرد: تولیدکنندگان، تشکل‌ها، بازرگانان و مدیران کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات عسل، بادام و زعفران در این کارگروه نظرات و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی نجف‌آباد با بیان اینکه گسترش پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و تامین اجتماعی فعالان این عرصه بخشی از مصوبات این کارگروه بود یادآور شد: رفع مشکلات بانکی در زمینه واگذاری تسهیلات به زعفران‌ کارهایی که در اراضی کوچک کشت می‌کنند و پیگری برندسازی با صدور مجوزهای قانونی برای فعالیت مراکز بسته‌بندی زعفران، خشکبار و گیاهان دارویی از دیگر موارد مطرح شده در بیانیه پایانی جشنواره بود.

انصاری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مراحل مختلف تولید، فرآوری و فروش عسل، بادام و زعفران در جشنواره اظهار کرد: پیگیری رفع مشکل جابه‌جایی ارز حاصل از صادرات این محصولات و شش ماهه شدن اعتبار گواهی‌های سلامت صادر شده برای کندوهای زنبور عسل شهرستان به منظور پیشگیری از بروز مشکل برای زنبورداران در خلال تردد به دیگر استان‌ها در این جلسه مطرح شد.

به گزارش ایمنا،‌ نجف‌آباد با دارا بودن بیش از دو هزار هکتار باغات بادام و بیش از ۳۵۰ هزار کلونی زنبور عسل و تولید نزدیک به ۵۰ درصد عسل استان رتبه نخست استان اصفهان در تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است. این شهرستان در زمینه کشت زعفران نیز در جایگاه سوم استان قرار دارد.

کد خبر 374462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.