کمک ۴۵۵ میلیونی مردم نجف‌آباد به سیل‌زدگان

نجف‌آباد- رییس جمعیت هلال احمر نجف‌آباد گفت: مردم این شهرستان از ابتدای وقوع سیل در سال جاری تا کنون بیش از ۲۰۵ میلیون تومان به صورت نقدی و اقلام اهدایی به ارزش نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان را به مردم استان‌های سیل‌زده کمک کردند.

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد با اشاره به کمک ۴۵۵ میلیون تومانی مردم این شهرستان به مناطق سیل‌زده یادآور شد: ۲۰۵ میلیون تومان از این کمک‌ها، نقدی و مابقی اقلام اهدایی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: این میزان کمک‌های نقدی تنها مربوط به مبالغی است که به صورت مستقیم تحویل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی این جمعیت شده و مبالغ دیگری نیز توسط مردم به حساب‌های اعلام شده واریز گردیده که میزان آن‌ها در سرجمع کشوری محاسبه می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر نجف‌آباد با اشاره به مشارکت همه پرسنل این جمعیت و بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای داوطلب در امور مربوط به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: کمک‌های غیرنقدی که به صورت منظم جمع‌آوری، تفکیک و بسته‌بندی می‌شوند تا این لحظه در قالب ۱۰ کامیون و وانت‌بار به مناطق آسیب‌دیده از سیل ارسال شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کاظمی از سازماندهی و اعزام حداقل ۸۰ نیروی جهادی و چندین تیم امداد روانی به مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار کرد: در هفته‌های اخیر دو تیم امدادی واکنش سریع و سه اکیپ پزشکی شامل دکتر، ماما و روان‌شناس در بازه‌های زمانی شش تا ۱۰ روزه در مناطق بحران‌زده مستقر شده و موکب «عقیله بنی‌هاشم» نیز که با مشارکت امدادگران این جمعیت در شهر "هویزه" برپا شده، روزانه بیش از دو هزار غذای گرم در بین آسیب‌دیدگان توزیع کرده است.

وی با اشاره به ارسال غذای گرم برای موکب‌های مختلف و توزیع بیش از ۱۰ هزار گونی در نقاط بحرانی استان خوزستان تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی همچنان ادامه دارد، ‌اما کمک‌های نقدی برای تامین مایحتاج سیل‌زدگان اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 374461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.