یک سوم جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

نطنز- مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: حدود یک سوم از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بانک در دیدار با فرماندار نطنز اظهار کرد: حدود یک سوم از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تعداد بیمه شدگان استان را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ هزار بیمه شده در شهرستان نطنز تحت پوشش هستند. همچنینتعداد موسسات طرف قرارداد (شامل پزشکان،داروخانه ،بیمارستان و ...) ۴۸۵۰ موسسه در سطح استان است که موسسات حوزه شمال استان شامل کاشان ،نطنز ،وآران و بیدگل ۵۰۰ موسسه است. بر این اساس، تعداد موسسات طرف قرارداد استان اصفهان بعد از تهران بیشترین موسسه است.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان در خصوص پرداخت حق بیمه این بیمه شدگان تصریح کرد: ۲۰ درصد از این بیمه شدگان در پرداخت حق بیمه مشارکت دارند و حدود ۸۰ درصد به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند. منابع بیمه شدگانی که رایگان تحت پوشش هستند نیز از طریق دولت محترم تامین می شود.

بانک در خصوص خدمت رسانی به بیمه شدگان گفت: روزانه چهار هزار عملیات بیمه گری شامل(صدور ،تمدیدو تعویض،المثنی و ابطال ...) در سطح استان اصفهان توسط ادارات، دفاتر پیشخوان و نمایندگی های طرف قراداد انجام می شود. 

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به دنبال الکترونیکی کردن تمام اقدامات و فعالیت های این سازمان است از جمله اسناد بستری بیمارستانی را که استان اصفهان به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده و از این رو در ۳۶ بیمارستان شروع  شده است. این اقدام در بیمارستان های نطنز و بادرود راه اندازی و در استان های دیگر کشور هم در حال اجرایی شدن است. همچنین با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و  حذف دفترچه بیمه که در آینده صورت خواهد گرفت، سالانه میلیاردها تومان صرفه جویی خواهد شد.

همچنین یوسف حسنی، فرماندار نطنز از عملکرد خوب مدیریت اداره بیمه سلامت در استان و همچنین شهرستان نطنز تقدیر کرد که موجب رضایت مندی بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت شده است.

کد خبر 374453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.