برخورد قانونی با احتکارکنندگان کاغذ

وزیر صنعت، معدن و تجارت به افراد یا گروه‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ خریدند اما در انبار و یا خارج از شبکه توزیع پخش آنها را پخش کرده‌اند، هشدار داد در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب، رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت ظهر امروز (دوشنبه) پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، در نمایشگاه حضور یافت و با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد.

در این دیدار وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات کاغذ در حوزه نشر را بررسی کرده و بر کنترل قیمت کاغذ تاکید کردند.

رحمانی همچنین در این بازدید ضمن بیان اهمیت حوزه چاپ، تامین کاغذ را اولویت اصلی وزارت صمت برای رفع مشکل اهالی چاپ و نشر دانست و تاکید کرد: وزارت صمت از هیچ کمکی که در حیطه وظایفش باشد برای حمایت از حوزه نشر دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: موضوع کاغذ در حال حاضر مهمترین مطالبه فعالان حوزه چاپ است و ضروری است که کاغذ با قیمت مناسب در اختیار فعالان حوزه نشر اعم از کتاب و مجلات و... قرار بگیرد.

وی گفت: در سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در این راستا انجام داده بود و با اختصاص منابع، تا حدی مانع از بروز مشکلات اساسی در این حوزه شد اما به دلیل عدم توزیع مناسب امکانات و منابع، همچنان شاهد گرانی در این عرصه بودیم.

رحمانی مسئله عدم توزیع مناسب منابع و حمایت‌های دولت را نه فقط در حوزه کاغذ که در دیگر کالاها نیز تایید کرد و گفت: سعی داریم در سال ۹۸ علاوه بر تامین منابع با ارز نیمایی در مورد توزیع عادلانه منابع نیز اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به افراد یا گروه‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ خریدند اما در انبار و یا خارج از شبکه توزیع پخش آنها را پخش کرده‌اند، هشدار داد در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت می‌تواند در زمینه اختصاص ارز، واردات و بقیه موارد به حوزه چاپ و نشر ورود کند اما در مورد تخصیص و نحوه توزیع کاغذ با ارز دولتی؛ وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران هستند که باید با همکاری یکدیگر آن را در مسیر مناسب هدایت کنند.

وی حوزه چاپ و فرهنگ را بستری دانست که تمام فعالیت‌های فرهنگی و علمی و حتی اقتصادی می‌تواند در قالب آن شکل بگیرند.

رحمانی در پایان یادآور شد: رونق تولید می‌تواند بستر لازم برای رونق حوزه فرهنگ را فراهم کند و ما نیز در تلاشیم تا مردم را به خرید کالاهای ایرانی و بخصوص کالاهای با فرهنگ ایرانی تشویق کنیم.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 374446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.