انتظار برای "بوم شهر" و تهاتر بدهی‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها

رویدادهای اقتصادی متعددی در کلانشهرهای کشور از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌جاری رخ داده‌است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتظار برای تصویب نهایی "بوم شهر" ارومیه، و تهاتر ۴۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها و اختصاص اوراق مشارکت برای احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه با تاکید بر اهمیت اقتاد شهری و جایگاه گردشگری در این حوزه، اظهار کرد:« " بوم شهر" یکی از طرح‌های شهری برای احیای بافت‌های قدیمی و رونق گردشگری است. این طرح درصورت تصویب نهایی شورای اسلامی شهر، در سه بخش گردشگری، اقامتی و تجاری خاص قابلیت اجرایی دارد.»

رضا مشهدی کشتیبان همچنین درخصوص اقدامات انجام شده در راستای برندسازی شهر ارومیه، تصریح کرد: «سازمان در تلاش است تا شهر ارومیه عضو شهرهای خلاق یونسکو شود. صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی هفت حوزه خلاق شهر یونسکو محسوب می‌شود. عضویت ارومیه به عنوان شهرخلاق یونسکو و طرح هایی همانند ارومیه ۲۰۲۰ از برنامه هایی است که درصورت اجرای صحیح توان قابل ملاحظه ای در افزایش جاذبیت‌های سرمایه گذاری خواهد داشت، در این میان و برای تبدیل ارومیه به شهر گردشگری بین الملل اقدامات شهرداری به هیچ عنوان کفاف حصول به نتایج مورد نظر را ننموده و نیازمند اراده جمعی و حمایت کلیه مسئولین استانی و شهری همچون استانداری و میراث فرهنگی است.»

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد نیز از احیای بافت فرسوده اطراف حرم خبر داد و گفت: «امسال برای احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر داریم که در سه ماهه اول سال منتشر خواهد شد. سود سالانه این اوراق مشارکت ۱۸ درصد است که در مقاطع سه ماهه پرداخت خواهد شد.»

دیگر اخبار مهم اقتصادی کلانشهرهای کشوربه شرح زیر است:

**معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اظهار کرد: اگر موفق به تهاتر ۴۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها نمی شدیم باید ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخت می‌کردیم که مشکل ایجاد می‌کرد.

**مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران گفت: با مدیریت صف طولانی پرداخت مطالبات بازنشستگان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در سال گذشته ، سرانجام دوره تسویه مطالبات بازنشستگان صندوق به حدود دو ماه کاهش یافت و مدت زمان پرداخت دیگر سپرده ها نیز به سرعت رو به کاهش است.

**معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرج از تنظیم و مبادله تمامی موافقت‌نامه‌های پروژه های عمرانی، خبر داد. وی با اشاره به اینکه تحقق این مهم حاکی از عزم راسخ شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در شروع و تکمیل هرچه سریع تر پروژه های عمرانی است، گفت: می‌توان سال ۹۸ را سال عمران و آبادانی در شهر کرج نامید.

**مدیرکل بودجه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۱۸۰۲ ردیف پروژه عمرانی با ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی تعریف شده است که پیگیر تبادل موافقت‌نامه آنها برای اجرا هستیم، گفت: تا امروز حدود ۳۷۰ موافقت‌نامه آماده تبادل است و باقی موافقت‌نامه‌ها نیز در فرآیند آماده شدن برای تبادل هستند.

**شهردار منطقه ۲ تهران از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن شهروندان در ازای ارائه بطری و شیشه‌های دورریز قابل بازیافت به دستگاه خوددریافت پول آن را دریافت می‌کنند.

**معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: اگر نخواهیم برای کسب درآمد، باغات را از بین ببریم، باید به فکر روش‌های نوین خلق درآمد به ویژه درآمدهای پایدار شهری باشیم. عبدالحمید امامی اظهار کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای پرداخت مطالبات در ۱۰ روز پایانی سال ۱۳۹۷ پرداخت شد.

**رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای برخی پروژه‌ها گفت: در شرایط اقتصادی کنونی تنها راه چاره مشارکت بخش خصوصی است و برای تحقق این مهم باید همه مدیران با یکدیگر وحدت و همدلی لازم داشته باشند.

**معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با اشاره به تحقق ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال گذشته، گفت: تلاش داریم که این رقم را به ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای سال جاری افزایش دهیم.

کد خبر 374433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.