خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای است

یک روانشناس گفت: خدمات روانشناسی در برخی موارد به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد که ضروری است برای استفاده بهتر مردم از این خدمات، پوشش بیمه‌ای مناسب برای این بخش در نظر گرفته شود.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روانشناسی یک علم نوپاست و مانند هر نظام درمانی ممکن است مشکلاتی داشته باشد، اظهار کرد:  هزینه مشاوره و روانشناسی به نسبت دیگر موضوعات بالا نیست، برای برخی موضوعات تنها دو یا سه جلسه نیاز است، اما در برخی موارد نیز مراجعان مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین هستند و به دلیل بالا بودن هزینه ها از ادامه روند درمان منصرف می‌شوند.

وی با ابراز خرسندی از بهتر بودن وضعیت روانشناسی و مشاوره در شهر اصفهان گفت: در این زمینه رسانه ها تاثیر بسزایی داشته‌اند، اما گاهی اوقات برخی دلیل‌تراشی می‌کنند که مشاوره و روانشناسی هزینه گرانی دارد  ولی به نتایج به دست آمده و ارزش آن توجهی ندارند.

این روانشناس با تاکید بر اهمیت ازدواج و مباحث خانواده گفت: با توجه به این که ازدواج یک سفر ۶۵ ساله است، شناسایی همسفر خود ضرورت بسیاری دارد و بهترین راهکار برای انتخاب فرد مناسب، استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره است.

وی با بیان اینکه مردم کمتر برای حل مشکلات روحی و روانی خود اقدام می‌کنند، افزود: در کشور ما توجه به شوره سر بیشتر از توجه به سلامت روان است در صورتی که سلامت روان می تواند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی داشته باشد.

پدرام با بیان اینکه قبول دارم در رشته روانشناسی افرادی هم هستند که پختگی لازم را ندارند، تصریح کرد: دلیل این امر تقویت نشدن پیکره سازمان روانشناسی است که خارج از اخلاق روانشناسی سوء تفاهماتی ایجاد می‌کند، همچنین ممکن است برخی به دلیل اینکه از نهادهای دیگری مجوز گرفتند چندان علمی برخورد نکنند.

وی با اشاره به لزوم قرار گرفتن روانشناسی و مشاوره تحت پوشش بیمه‌ها گفت: بسیاری از مراجعان پزشکان مختلف، بیمه‌های مختلفی دارند که می‌توانند قسمتی از هزینه‌ها را از این بیمه‌ها دریافت کنند اما در روانشناسی این موضوع ضعیف است و لازم است یک بیمه قوی مانند تامین اجتماعی یا خدمات درمانی این حوزه را حمایت کنند.

پدرام در خصوص تفاوت مشاوره و روانشناسی اظهار کرد: روانشناس‌ها آسیب‌شناسی روانی هم می‌دانند، اما ممکن است مشاوره ها در این قسمت تا حدودی ضعیف باشند، ولی اینطور نیست که تفاوت زیادی داشته باشند بلکه روانشناسان روان‌درمانی هم می‌توانند انجام دهند و کسانی که به آسیب‌شناسی عمیق احتیاج دارند ممکن است مشاوره برای آنها موثر نباشد، اینجاست که به روانشناس مراجعه می‌کنند.

کد خبر 374418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.