۳۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهارت ندارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۳۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت هستند، گفت: این فقدان مهارت، گویای شکاف عمیق میان صنعت و دانشگاه‌ها است که متأسفانه دانشگاه‌ها به آن واقف نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصراله بازوند امروز دوشنبه – ۹ اردیبهشت ماه- در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، در جمع کارگران و نخبگان استان اصفهان، در انتقاد به کمبود مهارت دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها فقط براساس نیروی هیئت علمی اولویت‌ها را مشخص می‌کنند در حالی‌که رشته‌های دانشگاهی باید با توجه به نیازهای بازار کار تدوین شود.

وی با بیان اینکه حتی نیروهای کارشناسی ارشد هم از فقدان مهارت رنج می برند، افزود: از استاندار اصفهان به عنوان رییس شورای تأمین استان درخواست داریم به موضوع مهارت آموزی و نیاز بازار کار توجه بیشتری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید نهضت افزایش مهارت را در کشور رونق دهیم و تکلیف این است که به سمت ارتقا و افزایش مهارت آموزی برویم.

بازوند با اشاره به اینکه اصفهان، استانی متفاوت از دیگر استان‌های کشور در زمینه‌های صنعتی است، افزود: استان اصفهان ۳۵ درصد از نخبگان کار و تولید را در خود جای داده همچنین از ۱۱ کارگر نخبه منتخب کشوری، سه نفر از استان اصفهان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حادثه سیل در ۲۴ استان کشور، تعداد زیادی از کارگران را بیکار کرده است، تصریح کرد: باید به بازسازی مناطق سیل‌زده و واحدهای صنعتی آن ها همت گماریم همچنانکه وزارت کار همه این کارگران خسارت دیده از سیل را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می دهد و سازمان بهزیستی نیز باید برای کاهش آلام آنها ورود کند.

بازوند با تأکید بر اینکه اعمال تحریم‌ها هم فرصت است و هم تهدید، اظهار کرد: تحریم ها باعث افزایش ظرفیت‌های داخلی، صادرات غیرنفتی و توجه به بهبود کیفیت و بهره وری می‌شود اما امکان قاچاق برخی کالاها و محدودیت در دسترسی به مواد اولیه از جمله تهدیدهای این تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه هدف شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد، توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی است، افزود: سیاست‌گذاری‌های کلان دولت و مجلس در این امر بسیار مهم است، واردات بیش از ۱۰۰۰ نوع کالا ممنوع شده تا تولیدات داخلی فروش بیشتری داشته باشد بنابراین باید به موضوع کیفیت تولید توجه بیشتری داشته باشیم زیرا اگر کالای ایرانی باکیفیت باشد، مردم به سراغ مشابه خارجی آن نخواهند رفت.

کد خبر 374412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.