دولت کم درآمد نمی‌تواند بیش از حد دستمزدها را افزایش دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دولت کم درآمد نمی‌تواند بیش از حد دستمزدها را افزایش دهد، گفت: آنچه می‌تواند مسائل را به طور اساسی حل کند، رونق تولید است، قرار شد کمیسیون‌ها تا آخر خردادماه پیشنهادات خود را در این‌باره بدهند تا در بحث نظارتی گزارشی با عنوان آسیب شناسی تولید تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر امروز دوشنبه – ۹ اردیبهشت ماه- در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان با تبریک روز شوراها و هفته کارگر با تأکید بر اینکه تا کنون قوانین حمایتی بسیاری از تولید داشته ایم، اظهار کرد: اما امروز می خواهیم این آسیب شناسی را داشته باشیم که چقدر از این قوانین اجرا شده و این آسیب شناسی در سه بخش خواهد بود.

وی درباره سه بخش مورد توجه در گزارش آسیب شناسی تولید، اظهار کرد: بخش اول این گزارش درخصوص مسائل حمایتی اعم از موضوعات مالی، مالیاتی و بیمه و گمرک است، بخش دوم مربوط به چگونگی بهبود فضای کسب و کار است که این بخش به بیان موانع اصلی تولید و مقررات زدایی و تسهیل تولید می‌پردازد.

فولادگر افزود: در پایش های محیط کسب و کار بیشتر موانع مربوط به دسته دوم است. در بخش سوم نیز ارتقاء بهره وری و کیفیت رقابت پذیری مورد نظر است که در مجلس همه این موارد بررسی می شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ گفت: کارگران در مهم‌ترین سنگر که سنگر اقتصادی است فعالیت می‌کنند و به یمن صداقت، خلوص و فعالیت صادقانه این قشر، امیدواریم از مشکلات امروز عبور کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از حدود ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی را در نام‌گذاری سال‌ها مطرح می کنند، افزود: اگرچه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اهمیت خاصی دارد اما اینکه ۱۰ سال مقام معظم رهبری موضوعات اقتصادی را انتخاب می کنند نشان از اهمیت آن دارد که باید فضای لازم برای رونق کسب و کار فعالان اقتصادی فراهم شود.

وقتی چرخ اقتصاد بچرخد، رونق هم ایجاد می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در وضعیت رکود تورمی به سر می بریم، تصریح کرد: در سال‌های قبل اگرچه تورم بود، اما رونق نیز در کنار آن بود، کار و فعالیت نیز ادامه داشت و سال‌هایی نیز وجود داشت که تورم در آن مهار، اما رکود ایجاد شد، در حال حاضر رکود و تورم با هم همراه شدند که در این حالت نه رونقی وجود دارد و نه تورم مهار می شود که سخت ترین حالت اقتصادی همین وضعیت رکود تورمی است.

فولادگر با تأکید بر اینکه رونق تولید تنها راهکار برون رفت از رکود تورمی است، خاطرنشان کرد: در رونق تولید هر سه بخش دولت، مردم و مجلس موثرند و باید زمینه فعالیت بخش خصوصی و تعاونی بیش از پیش تسهیل شود، وقتی چرخ اقتصاد بچرخد، رونق هم ایجاد می شود و رونق در صنعت ساخت و ساز قطعاً صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید ناخالص ملی تقویت پول ملی را درپی دارد، اظهار کرد: وارد شدن مردم به صحنه اقتصاد خود باعث رونق و این رونق عامل بهبود معیشت مردم است و تنها بخشی از مشکلات معیشتی با افزایش حقوق رفع می شود اگرچه افزایش دستمزدهای امسال جوابگوی این حد تورم نیست، اما باز هم به نسبت سال های قبل تاحدودی بهتر بوده است.

کد خبر 374407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ز IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    1 0
    اگر نمیتونه افزایش بده جلو این گرونی را بگیره. اگر حقوق خودتون این قدر کم بود میتونستید پس مخارج زندگیتون بربیاید؟؟؟؟؟؟