اختیارات بدون اعتبارات شوراها مورد توجه قرار گیرد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در قانون برخی اختیارات برای شوراها در نظر گرفته شده است که برای این اختیارات اعتباراتی تعریف نشده است و ضروری است این امر مورد توجه مسئولان دولتی و مجلس قرار گیرد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جایگاه فعلی شوراها با گذشت حدود  ۱۸ سال از عمر این نهاد اظهار کرد: وظایف شوراها در قانون به صراحت اعلام شده است و بر اساس این قانون همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی باید برای رونق و توسعه استان، توسعه کسب و کار و ... با شوراها همکاری داشته باشند.

وی افزود: تاکنون تنها اختیارات قانونی و اعتبارات برای شوراها، در قوانین شهرداری‌ها پیش بینی شده و در دیگر دستگاه‌ها این پیش بینی‌ها در قوانین بعدی ایجاد نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در  خصوص پیش بینی اعتبارات و اختیارات برای شوراها در دستگاه‌های دولتی تنها در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی پیگیری شد، ادامه داد: این پروژه به اندازه کمی پیش رفت و امروز نیاز است که ورود جدی‌تری به این مساله شود.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات عمرانی از جمله توسعه مخابرات، توسعه شبکه آب و فاضلاب و برق رسانی، توسعه مراکز بهداشتی، توسعه مراکز آموزشی و ... در شهرها با اعتبارات دولتی انجام می‌شود، گفت: اقداماتی در خصوص واگذاری این بخش‌ها به شوراها انجام شد، اما صحبتی در خصوص اینکه اعتباری نیز برای واگذاری این امور به شهرداری و شوراها در نظر گرفته شود نشد و به این دلیل اجرای این طرح مسکوت مانده است.

معین ادامه داد: در مجموع باید گفت در قانون برخی اختیارات برای شوراها در نظر گرفته شده است که برای این اختیارات اعتباراتی تعریف نشده است و ضروری است این امر مورد توجه مسئولان دولتی و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ در بخش اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، از اعتبارات در دسترس شوراها کاسته بودند که این امر مورد انتقاد شوراهای کشور قرار گرفت و دولت با توجه به مخالفت شوراها این اقدام را از دستور کار خارج کرد که این اقدام مناسبی بود.

کد خبر 374405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.