پارکینگ هوشمند؛ طرحی نوین برای افراد ناتوان

تکنولوژی پارکینگ هوشمند به منظور مدیریت فضای پارک محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا ابداع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه "بریتیش کلمبیا" در کانادا  به تازگی راهکار جدیدی برای گسترش فضای پارکینگ ارائه داده‌اند. آن‌ها با همکاری شرکت Eleven-x و با استفاده از اینترنت اشیاء، طرح هوشمندسازی پارکینگ را پیاده سازی کرده‌اند.

با استفاده از تکنولوژی جدید، فضاهای خالی برای پارک اتومبیل در سراسر محوطه دانشگاه مشخص می‌شود. هدف محققان مدیریت فضاهای محدود موجود به عنوان پارکینگ است، به گونه‌ای که دانشجویان، کارکنان و مراجعان بریتیش کلمبیا، تجربه مطلوبی از محیط دانشگاه داشته باشند.

محققان دانشگاه UBC با استفاده از فناوری Eleven-x، هوشمندسازی پارکینگ‌­های خود را گسترش داده‌اند. با استفاده از سنسورهای وایرلس و اتصالات شبکه‌­ای ایمن که در پارکینگ تعبیه شده است، داده‌های مورد نیاز ثبت می شود. در نتیجه امکان نظارت لحظه­‌ای و تحلیل اطلاعات مربوط به استفاده از فضای پارکینگ به طور همزمان صورت می‌گیرد.

از دیگر مزایای این طرح استفاده راحت­‌تر افراد دارای ناتوانی جسمی و معلول از فضاهای پارکینگ است. همچنین با این روش امکان پیگیری مکان‌های پارک­ پر و خالی در مکان­‌های پرترافیک فراهم می‌شود.

تکنولوژی Eleven-x، زمینه ­ساز همکاری مثبت متخصصان و پژوهشگران در حوزه نوآوری است و به بهبود زندگی روزمره افراد کمک می‌کند. با استفاده از راهکار جدید شرکت Eleven-x می‌توان از فضاهای موجود در مناطق پرترافیک، با توجه به نوع نیاز در زمان‌های خاص استفاده کرد.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در تلاش هستند تا با روشی منعطف، دسترسی آسان به محوطه را برای وسایل نقلیه خدماتی این مرکز تسهیل کنند.

کد خبر 374404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.