ارز دیجیتال ملی به‌زودی وارد بازار کسب‌وکارهای فضای مجازی می‌شود

رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی گفت: ارتباطاتی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برقرار شده که بتوانیم ارز دیجیتال ملی را به بازار بیاوریم و از آن در کسب و کارهای فضای مجازی استفاده کنیم تا مدیریت سیستم مالی فضای مجازی تحت نظارت باشد.

سید محمد شفیعی علویجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌زودی این ارز به بازار کسب و کارهای فضای مجازی می آید و استفاده حداکثری از ارزهای رمز نگاری شده در کسب و کارهای فضای مجازی کاربران را از کلاهبرداری ها و فیشینگ ها مصون می دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی کشوری است و مخصوص یک شهر یا استان نیست، اظهار کرد: کسب کار هایی که قصد ارائه خدمات تخصصی و فنی مخصوص را دارند باید تحت نظر کمیته‌های مختلف اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی فعالیت کنند و ارائه دهندگان تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در فضای مجازی از جمله کسانی هستند که باید تحت نظر کامل اتحادیه باشند.

رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی افزود: یکی دیگر از شروط نخست ثبت کسب و کارها در اتحادیه فضای مجازی نماد E (نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی) است. هدفمند سازی کسب و کارهای حوزه دیجیتال و فضای مجازی هدف اصلی تشکیل اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی است. راهنمایی، مشاوره و اشتغالزایی برای جوانان از جمله خدماتی است که اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی به دارندگان پروانه فعالیت ارائه می کند.

ثبت فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی محدودیت ندارد

وی با بیان اینکه محدودیتی برای ثبت فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی در اتحادیه وجود ندارد، تصریح کرد: کل روند عضویت فعالان اقتصادی فضای مجازی در اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی اینترنتی و تحت وب است.

شفیعی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از خدماتی که اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی به ثبت نام کنندگان ارائه می کند، معرفی آنها به سازمان توسعه تجارت الکترونیک برای دریافت نشان اعتماد الکترونیک خدمات آنلاین است. خرید یا اجاره درگاه‌های پرداخت الکترونیک بسیار سخت است، اما اتحادیه با معرفی کسب و کارها به بانک‌های معتبر این روند را برای فعالان اقتصادی نوع چهارم آسان و ساده کرده است.

وی ادامه داد: تا کنون یک‌هزار و ۳۰۰ پروانه برای فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی در بستر وب از سوی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی صادر شده است، اما حدود ۲۳ هزار شخص حقیقی و حقوقی دارای نشان اعتماد الکترونیک از سازمان تجارت الکترونیک هستند که همین آمار نشان می دهد بسیاری از فعالان اقتصادی که در بستر فضای وب فعالیت می کنند، در صنف خود عضویت ندارند. البته آمار یک‌هزار و ۳۰۰ پروانه کسب نیز مربوط به مدت یک سال اخیر است و هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد.

رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی با بیان اینکه ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل در بستر فضای مجازی رغبت بیشتری برای عضویت در اتحادیه دارند، گفت: کسب و کارهای فضای مجازی به سمت فروش کالای مورد نیاز مردم رفته اند و در حال حاضر کسب و کار های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

شفیعی افزود: دسته بندی فروش کالاهای آنلاین نیز یکی از ابتکارات اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی است که موجب شده فعالان این حوزه راحت تر کسب و کار خود را رونق دهند. تفاهم نامه ای میان اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی و بیمه تامین اجتماعی منعقد شده است که فعالان حوزه فضای مجازی نیز بتوانند از خدمات و تسهیلات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

کسب و کارهای تلگرامی و اینستاگرامی غیر رسمی است

وی اظهار کرد: ارتباطاتی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است تا بتوانیم ارز دیجیتال ملی را به بازار بیاوریم و از آن در کسب و کارهای فضای مجازی استفاده کنیم تا مدیریت سیستم مالی فضای مجازی تحت نظارت باشد و به‌زودی این ارز به بازار کسب و کارهای فضای مجازی می آید.

رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی خاطر نشان کرد: ارتباط اقتصاد سنتی و اقتصاد دیجیتال از طریق کار گروه های مختلف اتحادیه از دستاوردهای ما در زمینه کسب و کارهای فضای مجازی است. باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود تا مدیران کسب و کارهای فضای مجازی فعالیت اقتصادی خود را تحت نظارت صنف خاصی ببینند و به قوانین مخصوصی پایبند باشند.

شفیعی افزود: راهکارهایی برای استفاده از سرورها و نرم افزارهای ارزان قیمت در اختیار دارندگان پروانه کسب این اتحادیه قرار می گیرد که بخش عظیمی از مشکلات مربوط به فعالیت آن ها را حل می کند. بسیاری از کسب و کار هایی که می خواهند در حوزه دیجیتال نیز فعالیت کنند با اخذ پروانه موقت از این اتحادیه به فعالیت می پردازند و پس از نتیجه گیری مطلوب پروانه خود را دائمی می کنند.

وی اضافه کرد: کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی همچون تلگرام و اینستاگرام، فعالیت اقتصادی غیر رسمی محسوب می شود و این کسب و کار ها تا پیش از راه اندازی سایت مخصوص قادر به عضویت در اتحادیه و برخورداری از خدمات و تسهیلات نیستند.

کد خبر 374370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.