رتبه نخست ایران در ثبت نشانه‌های جغرافیایی

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۹ نشان جغرافیایی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، رتبه نخست ثبت در زمینه نشانه های جغرافیایی در جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایمنا از وزارت صنعت، سید مهدی میرصالحی در نشست مشترک با نمایندگان موسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس اظهار کرد: این دفتر تصویب نامه ای در دولت پیگیری می کند که امکان درج اطلاعات بر روی محصولات صادراتی فراهم شود تا از بروز تقلب در بازارهای جهانی در زمینه محصولات مشهور ایرانی نظیر پسته، خرما و غیره جلوگیری به عمل آید.

میرصالحی با بیان ضرورت های تجاری سازی اختراعات و طرح های صنعتی، تمایل خود را در زمینه بهره برداری از تجربیات کشور سوئیس در حوزه های مختلف مالکیت صنعتی در قالب انتقال دانش و تجربه ها، برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی برای جامعه هدف اعلام کرد.

در ادامه این نشست، «فرانک خوژه» نماینده مؤسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و آشنایی با اقدامات صورت گرفته در زمینه مالکیت فکری، تمایل خود را درباره همکاری مستمر با دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، همچنین انتقال دانش و تجربیات موسسه فدرال مالکیت فکری سویس به کشورمان اعلام کرد.

همچنین توافق شد تا تفاهم نامه ای به این منظور در جهت تسهیل تجارت و کسب و کار بین ۲ طرف منعقد شود.
 

کد خبر 374359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.