مرسدس‌ها راه نمی‌دهند!

مسابقات این هفته فرمول یک با برتری دو راننده مرسدس در باکو دنبال شد تا همچنان داستان تکراری قهرمانی برای پیکان‌های نقره‌ای تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز یکشنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ مرحله چهارم مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ در شهر باکو آذربایجان برگزار شد. پیست خیابانی شهر باکو در این سه سال که میزبان یکی از مراحل مسابقات فرمول یک است، توانسته علاقه‌مندان زیادی را به این رشته ورزشی جذب کند. این پیست خیابانی با مسیر تنگ و باریک و پیچ‌های زیاد از قلب تجاری تا بافت قدیمی باکو عبور کرده و یکی از بهترین تجربه‌ها را در اختیار رانندگان و بینندگان قرار می‌دهد.

درخشیدن تیم فراری در تمرینات و ناکامی در تعیین خط، تنها نقطه مشترک باکو و سه مسابقه دیگر سال بود. فراری‌ با "چالز لکرک" توانست در تمرینات جلوتر از بقیه خودروها قرار گیرد و بهترین زمان را به ثبت برساند.

در تعیین خط، معادلات فراری به هم ریخت، در پیچ هشت و درست در زمانی که "لکرک "سریع‌ترین راننده حاضر در پیست بود با یک اشتباه کوچک به دیواره پیست برخورد کرد و پول پوزیشن (سریع ترین راننده که کمترین زمان را به دست آورده است) را تقدیم به مرسدس‌ها کرد.

در نهایت "والتری بوتاس" بهترین زمان را ثبت کرد تا نخستین شروع کننده مسابقه باشد و پشت سر او لوئیز همیلتون، سباستین فتل و مارکس ورشتپن قرار گرفتند. لکرک نیز جایگاهی بهتر از دهم به دست نیاورد تا پشت سر کیمی رایکونن و جیووناتزی رانندگان آلفارومئو مسابقه را آغاز کند.

خودروها پشت خط منتظر خاموش شدن پنج چراغ استارت بودند و با خاموش شدن آخرین چراغ، رقابت در یکی از جذاب‌ترین پیست‌های خیابانی فرمول یک آغاز شد. در شروع مسابقه همیلتون، استارت بهتری نسبت به هم‌تیمی خود داشت، اما بوتاس زیر فشار همیلتون مقاومت کرد و در رده نخست باقی ماند.

با گذشت هر دور از مسابقه رانندگان مرسدس که متشکل از بوتاس و همیلتون بودند، فاصله‌ خود را با ماشین‌های پشت سر بیشتر ‌کردند، همچنین لکرک نیز با سبقت‌های متعدد، خود را به رده‌های بالا می‌رساند و  در نهایت توانست با سبقتی دیدنی از ورشتپن پشت سر هم‌تیمی‌اش در رده چهارم برسد. در همین دور نیز کوبیستا، راننده تیم ویلیامز به دلیل حضور زود هنگام در پیت لین توسط داوران، پنالتی دریافت کرد و مجبور به عبور دوباره از پیت شد.

گسلی و ریکیاردو رانندگان تیم رنو بودند که مشکلات فنی اجازه نداد مسابقه را به اتمام برسانند. در ادامه مسابقه، بدون برخورد و سبقت خاصی دنبال شد و بوتاس که دو سال پیش اولین سکوی خود را در باکو کسب کرد، بار دیگر در این پیست موفق بود و فاتح این مسابقه شد.

پشت سر بوتاس نیز همیلتون قرار گرفت تا مرسدس بار دیگر قدرت خود را به رخ حریفان بکشد. فتل در رده سوم قرار گرفت و به سکو رفت، ورشتپن، لکرک، پرز، ساینز، نوریس، استرول و رایکونن چهارم تا دهم شدند و با دست پر مسابقه را ترک کردند.

پس از این مسابقه رقابت بین دو راننده مرسدس داغ‌تر شد و این دو همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌ کنندگان یکدیگر در جدول کلی مسابقات هستند. اگر مرسدس در ادامه فصل نیز با همین قدرت ظاهر شود، شاهد یک جنگ داخلی برای کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود.

کد خبر 374354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.