راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت کشور

بررسی طرح سامانه جامع گردشگری سلامت کشور در دستور کار نشست آینده شورای راهبری گردشگری سلامت قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ولی تیموری معاون گردشگری در شانزدهمین نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار کرد: تشکیل شورا ضرورتی اجتناب ناپذیر و بر پایه اقدامات کارشناسی برای توجه به ظرفیت‌های گردشگری کشور در حوزه سلامت و بهره برداری از آن به نحو مطلوب با همکاری دستگاه‌های متولی بوده است.

وی با بیان اینکه شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با برگزاری جلسات متعدد در سالهای گذشته آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف آن احصا شده است افزود: با وجود فراز و نشیب‌های بسیار و فعالیت شورا، اقدامات خوبی در حوزه ساماندهی گردشگری سلامت انجام شده و در همین راستا نیاز به هماهنگی بیشتر اعضا کاملاً محسوس است.

تیموری با بین اینکه حوزه سلامت یکی از موضوعات مهم در گردشگری کشور است، تاکید کرد: تمرکز و تلاش شورا بر تسهیل فرایندها برای فعالیت و حضور بخش خصوصی در این عرصه است.

بر اساس این گزارش در این نشست مقرر شد همه اعضا در چارچوب سیاست ها و راهبردهایی که در جلسات شورا مورد توافق قرار می‌گیرد اقدام و از برنامه‌های انفرادی در حوزه گردشگری سلامت پرهیز کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد فرایند فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای بخش خصوصی که پیش از این در قالب شیوه نامه ابلاغ شده بود تا دو هفته آینده بازنگری و اصلاحات مورد نیاز انجام شود.

بر اساس مصوبات شانزدهمین نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور مقرر شد اساسنامه "تشکل حرفه‌ای گردشگری سلامت" نهایی شود و طی فراخوان گسترده از همه ذی نفعان برای حضور در انتخابات و تشکیل هیئت مدیره جدید دعوت به عمل آید.

طرح اولیه سامانه جامع گردشگری سلامت نیز در این جلسه ارائه و مقرر شد در نشست آینده شورا نهایی شده و به عنوان سامانه جامع گردشگری سلامت مرجع ساماندهی گردشگران در این حوزه قرار گیرد.

کد خبر 374345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.