عملکرد پیمانکاران فضای سبز رصد می‌شود/استفاده از ظرفیت پساب‌های شاهین‌شهر و سپاهان‌شهر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در شرایط جدید، کم کاری یا کوتاهی در نگهداری فضای سبز برای مردم پذیرفتنی نیست و مردم با توجه به بارش‌های اخیر انتظار دارند فضای سبز مطلوب‌تری را در شهر نظاره‌گر باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری در جلسه حفظ و نگهداری فضای سبز در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: تا حدود یک ماه قبل شاهد شرایط خشکسالی و کم آبی در کل کشور بودیم، اما از ابتدای سال جاری با بارش هایی که در کل کشور اتفاق افتاد تا حدودی شرایط تغییر کرد و امید تازه ای در دل‌های مردم و به خصوص کشاورزان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر موجب شد شهرداری‌ها نیز برای نگهداری فضای سبز شرایط بهتری داشته باشند، تصریح کرد: در شرایط جدید، کم کاری یا کوتاهی در نگهداری فضای سبز برای مردم پذیرفتنی نیست و مردم با توجه به بارش‌های اخیر انتظار دارند فضای سبز مطلوب‌تری را در شهر نظاره‌گر باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا تحت هیچ شرایطی آسیبی به فضای سبز شهر اصفهان نرسد البته چنانچه فضای سبز منطقه‌ای آسیب ببیند به طور جدی برخوردهای لازم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مناطق مختلف شهر اصفهان باید طبق برنامه‌ای مشخص منابع آبی خود را مشخص کنند، اظهار کرد: مناطق ۱۵ گانه شهرداری باید برنامه تأمین آب خود را به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارایه کنند و در این برنامه به طور ویژه مشخص شود که از چه طریق تأمین خواهد شد، همچنین درصد تأمین آن از چاه‌ها، کانال‌ها، پساب‌های تصفیه شده و سایر منابع را مشخص کنند و به سازمان پارک‌ها اعلام کنند تا در جلسه کارگروهی بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

امیری با بیان اینکه حفظ فضای سبز شهر باید براساس مسئولیت پذیری، تعهد و دلسوزی انجام شود، خاطرنشان کرد: ساعات آبیاری فضای سبز باید مطابق با جدول برنامه زمان بندی شده انجام شود و به طور کلی باید با تشخیص درست و مدیریت صحیح، فضای سبز مطلوب و با نشاطی را در شهر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز شهر و آبیاری به موقع آن تحت هر شرایطی باید انجام شود، تصریح کرد: از حقوق پیمانکاران دفاع می‌کنیم، اما هیچ گونه کوتاهی در نگهداری فضای سبز پذیرفتنی نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: در همین راستا ناظرانی را مشخص کرده‌ایم تا به صورت نامحسوس بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز در مناطق و نوع آبیاری آن‌ها نظارت کنند و در صورت گزارش تخریب یا آسیب به فضای سبز شهر با پیمانکاران برخوردهای لازم انجام شود.

وی استفاه از ظرفیت پساب های تصفیه شده را الزامی دانست و گفت: امسال باید با برنامه‌ای جامع و دقیق از تمام ظرفیت پساب‌های شاهین‌شهر و سپاهان‌شهر استفاده شود تا مشکلی برای تأمین منابع آبی نداشته باشیم.

امیری با بیان اینکه علف زنی در فضای سبز باید به موقع انجام شود تا چهره نازیبایی در فضای سبز شهر ایجاد نشود، گفت: علاوه بر علف زنی در زمان مناسب، سمپاشی درختان اگر در زمان درست انجام نشود، درختان آسیب می بینند.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی پارک‌های سطح شهر باید به صورت مرتب از نظر بهداشتی و فنی بررسی شوند تا موجب نارضایتی همشهریان و مسافران نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان وجود درختان در سطح شهر را به مثابه ریه‌های تنفسی شهر دانست و خاطرنشان کرد: در سطح شهر اصفهان نزدیک به سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت وجود دارد، اما گاهی در حفظ و نگهداری آن ها کوتاهی‌ شده که باید به طور قاطع با افرادی که به درخت‌ها آسیب می‌رسانند، برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی ناژوان را ذخیره ارزشمند فضای سبز در شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: ناژوان با هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز  یکی از ذخایر ارزشمند فضای سبز شهر است که نباید اجازه دهیم کم آبی خدشه ای به این سرمایه وارد کند و امسال با توجه به اینکه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، پشت سد ذخیره شده است باید بهتر از سال‌های گذشته در حفظ فضای سبز آن بکوشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: با توجه به اهمیت و ارزش مادی ها در شهر اصفهان بایستی برنامه‌ای مدون تهیه شود، بعضی مادی‌ها باید به صورت مداوم و برخی دیگر به صورت دوره ای آب داشته باشند.

امیری با بیان اینکه تا آغاز فصل گرما زمان زیادی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: مناطق مختلف باید قبل از آغاز فصل گرما خطوط انتقال آب موردنیاز را خریداری کنند تا در فصل تابستان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در بحث آبیاری فضای سبز باید شیوه‌های سنتی را کنار بگذاریم، اظهار کرد: باید به سمت توسعه آبیاری تحت فشار  برویم و بتوانیم در آینده از روش‌های نوین آبیاری برای صرفه‌جویی در مصرف آب و آبیاری بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 374343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.