۴۰ درصد مدارس ریگان غیراستاندارد است/جریان حیات در هامون

در بسته خبری امروز از نقشه‌برداری ۲۰۰ معدن با سیستم جدید پهبادی در کرمان تا رشد ۵۰ درصدی اعتبارات خاش و کمبود ۳۰۰ کلاس درس در بیرجند را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

نقشه‌برداری ۲۰۰ معدن با سیستم جدید پهبادی در کرمان

کرمان: مهدی حسینی‌نژاد،‌ رییس سازمان صنعت، معن و تجارت شمال استان کرمان از نقشه‌برداری ۲۰۰ معدن با سیستم جدید پهبادی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تمام ۶۰۰ معدن استان را تکمیل کنیم.

۴۰ درصد مدارس ریگان غیراستاندارد است

کرمان:امین باقری، فرماندار ریگان گفت: هنوز ۴۰ درصد از مدارس این شهرستان غیراستاندارد است که نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

آلودگی ۳۰۰ هکتار از مراتع ریگان به ملخ صحرایی

کرمان: عباس سعیدی،‌ رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان ریگان به ملخ صحرایی آلوده شده است که با کار سمپاشی کنترل می‌شود.

******************************************************************************

آغاز عملیات اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع دشت سیستان

سیستان و بلوچستان: علی مراد اکبری،‌ معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی از آغاز عملیات اجرای سیستم‌های نوین آبیاری داخل مزارع دشت سیستان خبر داد.

 ۳۵ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

سیستان و بلوچستان: احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش حجم آورد رودخانه هیرمند از طریق فراه رود، تاکنون حدود ۳۵ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

رشد ۵۰ درصدی اعتبارات خاش

سیستان و بلوچستان:حمیدالدین یوسفی، ​فرماندار خاش از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات خاش در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۱۰۸ میلیارد تومان بودجه به حوزه شهرستان خاش اختصاص داده شده است‌.

******************************************************************************

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سبزوار پرداخت شد

خراسان رضوی: عقیل مختاری،‌رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۶ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان سبزوار صادر شده که از این تعداد ۱۹۸ مجوز به صورت مستقل بوده و ۷۸ مجوز دیگر به صورت پشتیبان بوده است، تصریح کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سبزوار پرداخت شد.

مطالعات طرح جامع سرخس در ۶ ماه نخست ۹۸ به پایان می‌رسد

خراسان رضوی: مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی از پایان مطالعات طرح جامع سرخس در ۶ ماه نخست ۱۳۹۸ توسط این شرکت خبر داد.

راه‌آهن سبزوار تا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خراسان رضوی: علی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن سبزوارتا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد به سمت بردسکن و خلیل‌آباد ادامه می‌یابد.

*********************************************************************************

تجهیز ۷۰۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین

خراسان جنوبی: محمدحسن غلامی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۷ حدود هفت هزار و ۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

کمبود ۳۰۰ کلاس درس در بیرجند

خراسان جنوبی:علی ناصری، فرماندار بیرجند از کمبود ٣٠٠ کلاس درس به ویژه در مناطق حاشیه شهر بیرجند خبر داد و گفت: امید است حضور پرخیر و برکت خیران تداوم داشته و بازوی توانمندی برای دولت باشند.

خسارت ۵۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی:ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بارش باران و جاری شدن سیل ۵۵ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان خراسان‌جنوبی وارد کرد.

کد خبر 374309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.