احیای میراث اصفهان باید با نظر کارشناسان انجام شود

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای بهره‌برداری از محور پیاده راه چهارباغ در بازه زمانی خاصی عجله‌ نداریم و از شهردار اصفهان درخواست داریم بر مراقبت از کیفیت اجرای محور چهارباغ و هویت فرهنگی و تاریخی آن تاکید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان روز مشاور و روانشناس را به این قشر تبریک گفت و با اشاره به برخی واکنش‌ها نسبت به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ اظهار کرد: اخیرا به نقل از مدیرکل احیای بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی کشور صحبت هایی در خصوص محور چهارباغ عباسی و روند عملیات اجرایی و مصالح مورد استفاده آن مطرح شده که نشان از نگرانی سازمان میراث فرهنگی به عنوان واحد مرجع، کارشناسی و تخصصی ناظر بر محور چهارباغ دارد.

وی افزود: از شهردار اصفهان درخواست داریم حساسیت ویژه‌تری نسبت به موضوع محور میانی چهارباغ و استفاده از ظرفیت کارشناسی مناسب را در این زمینه داشته باشد و بر مراقبت از کیفیت اجرای محور چهارباغ و هویت فرهنگی و تاریخی آن تاکید کند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عجله‌ای برای بهره‌برداری از محور پیاده راه چهارباغ در بازه زمانی خاصی نداریم تصریح کرد: احیای میراث اصفهان باید با کار کارشناسی و با نظر کارشناسان انجام شود.

همچنین اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند "حق تعالی مبدا کارگری و کارگر است" اظهار کرد: در دهه گذشته تمامی شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است در جهت کار و تولید بوده و امسال نیز "سال رونق تولید" نام گرفته تا مسئولان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و شرایط کار را برای کارگران فراهم کنند.

وی افزود: رفع موانع و پرداخت حقوق وظیفه مدیریت شهری در قبال کارگران مجموعه خود خواهد بود.

انتقال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی به نفع شهر است

پورمحمد شریعتی‌نیا، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: انتقال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۲۰۰ تن از نیروهای راهبر به بخش خصوصی اقدامی با توجیه اقتصادی و به نفع شهر خواهد بود؛ همچنین ضروری است با توجه به اینکه در هفته کارگر هستیم با تدبیر مناسب جابجایی راهبران انجام شود تا در حق کارگران ظلمی نشود.

وی افزود: در آخرین مجمع اتوبوسرانی عملکرد مالی شرکت واحد اتوبوسرانی شامل متمم و اصلاح بودجه سال ۹۷ و بودجه پیشنهادی سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت و یکی از الزامات این مصوبه برای شهرداری بند چهار آن بوده که اجرای سیستم‌های مکانیزه و AVL (موقعیت یاب اتوماتیک وسیله نقلیه) را مورد توجه قرار می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فراخوان این طرح منتشر شده و پیمانکاران آن نیز تعیین شده است، بنابراین از ریاست شورای شهر می‌خواهم در جهت برداشتن سریع‌تر موانع بر سر راه آن پیگیری لازم را انجام دهد.

کد خبر 374303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.