لزوم شفاف‌سازی قراردادهای کارگری

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات کارگران در زمینه تامین معیشت و شفاف سازی قراردادهای کار باید مورد توجه مدیران شهری باشد تا این امر سبب ارتقای خلاقیت آنان و توسعه و پیشرفت شهر اصفهان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآور شدن مناسبت هفتم اردیبهشت‌ماه، روز ایمنی در حمل و نقل اظهار کرد: تاثیر ایمنی در حمل‌ونقل در تمام مراحل زندگی مردم ملموس است و نقش مهمی در تقویت احساس مسئولیت اجتماعی دارد و باعث شده تا درجهت کاهش تلفات جانی و خسارات مالی و افزایش قابلیت ایمنی سیستم‌های حمل‌ونقل، مورد توجه صاحبنظران حوزه حمل‌ونقل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای موفق جهان با به کارگیری روش‌های علمی در زمینه افزایش ایمنی در حمل‌ونقل بخش زیادی از حوادث را کاهش داده‌اند افزود: دستگاه‌های مختلف در افزایش ایمنی اثرگذارند زیرا انسان مهم‌ترین عامل ایجاد ایمنی بوده و تمام دستگاه‌ها در فرهنگ‌پذیری او سهیم هستند.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ ایمنی در حمل‌ونقل باید به‌جای تقابل به سوی تعامل رفته تا جایگاه آن پررنگ تر شود تصریح کرد: در سال‌های اخیر مدیریت شهری اصفهان نسبت به رعایت شدن الزامات ایمنی در پروژه‌های شهری توجه بیشتری کرده و امیدوارم این روند با قدرت بیشتری پیش رود تا شاهد کاهش دغدغه‌ها و تبعات ناشی از حوادث باشیم.

وی همچنین با اشاره به روز شوراها ادامه داد: استقرار نظام شورایی در کشور پس از انقلاب به قدری مورد توجه بوده که یک فصل و هشت اصل قانون اساسی به امر شورا اختصاص یافته است.

زندآور شورا را یک اصل عقلی دانست که کتاب و سنت بر آن صحه می‌گذارند و خاطر نشان کرد: یک مدیر موفق مدیری است که بیشتر در انجام امور خود از رایزنی با خردپیشگان استفاده کند.

وی با بیان اینکه همراهی مردم با شوراها نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است که فراهم کردن بستر این فرهنگ‌سازی وظیفه شوراها است توضیح داد: اگر بهترین قوانین برای حمایت از شوراها اتخاذ شده، بهترین افراد دارای منش شورایی به عضویت شورا درآیند و ارتباط شورای شهر با سایر نهادها در بهترین سطح انجام شود اما مردم در این مسیر جدی گرفته نشوند، شوراها در رسیدن به اهداف خود ناتوان خواهند بود.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شورای پنجم در فرصت باقی مانده باید بالاترین سطح عدالت، نظارت و میزان رضایت‌مندی مردم را از عملکرد خود رقم بزند اضافه کرد: در شهر اصفهان حفظ هویت و اصالت شهرها، ترویج فرهنگ قانون و نظم، گسترش نمادهای دین و اخلاق و اهتمام در حوزه سلامت و محیط زیست، در سایه همت شورا مخقق خواهد شد.

وی گفت: "روز جهانی کار و کارگر" فرصتی برای قدردانی از کارگرانی است که با اعتقاد راسخ و همت والای خود طرح‌های صنعت، عمران و پاکیزگی را به گردش درآورده و کار را عبادت و آن را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

زندآور افزود: مشکلات کارگران در زمینه تامین معیشت و شفاف سازی قراردادهای کار باید مورد توجه مدیران شهری باشد تا این امر سبب ارتقای خلاقیت آنان و توسعه و پیشرفت شهر اصفهان شود.

کد خبر 374281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.