ممنوعیت کاشت برنج به اقتصاد لنجان آسیب می‌زند

لنجان - سرپرست فرمانداری لنجان گفت: برای ممنوعیت کاشت برنج نمی‌توان دستوری واحد صادر کرد گفت و انتظار داشت کشاورزان به سادگی در خصوص نکاشتن برنج و کاشت محصولات جایگزین رضایت دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست با مسئولان این شهرستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های سازگار با کم‌آبی اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کاشت ۳۲ محصول جایگزین برنج را پیشنهاد داده‌اند، همچنین اخباری مبنی بر کشت تنباکو در استان با توجیه سازگاری این محصول با محیط و خرید تضمینی آن از سوی کارشناسان سازمان دخانیات منتشر شده است.

وی ادامه داد: در انتشار خبر کشت تنباکو نوعی بدسلیقگی در اطلاع‌رسانی انجام شده و برخی افراد به دلیل همزمانی این مسئله با طرح جمع‌آوری قلیان از سفره‌خانه‌های سنتی به شایعات آن دامن زدند.

سرپرست فرمانداری لنجان با بیان اینکه برای ممنوعیت کشت برنج نمی‌توان دستوری واحد صادر کرد گفت: نمی‌توان انتظار داشت کشاورزان به سادگی در خصوص نکاشتن برنج و کاشت محصولات جایگزین رضایت دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: مسئله کاشت تنباکو تنها یکی از این پیشنهادات ارائه شده برخی کارشناسان برای جایگزین کاشت برنج بوده و دلیل آن نیز خرید تضمینی و جنبه صادراتی این محصول است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان باید برای کشاورزان را درباره کشت جایگزین اقناع کند تصریح کرد: شرایط اراضی کشاورزی این شهرستان با مناطق پایین‌دست از نظر نوع خاک بسیار متفاوت است و سازمان آب منطقه‌ای استان نیز باید با تغییر رویه خود در شهرستان لنجان برای کنترل حجمی و سنجش آب در ورودی و خروجی رودخانه زاینده‌رود اقدام کند تا مسئله زایش آب در شهرستان ثابت شود و دیگر به مردم و کشاورزان لنجان اهانت نشود.

کد خبر 374274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.