مردم برای خانه‌دار شدن همچنان پس‌انداز کنند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس‌انداز از گذشته بهترین راه برای خرید مسکن بوده است، گفت: صندوق پس‌انداز مسکن در گذشته همچنان سهم خوبی در خانه‌دار شدن خانه‌اولی‌ها داشته و پس‌انداز بهترین روش خانه‌دار شدن است.

 به گزارش ایمنا، محمد اسلامی امروز در حاشیه افتتاح ۵۱۲۷ واحد مسکن پردیس و برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن اظهار کرد: صندوق پس‌انداز مسکن در گذشته به هر حال پوشش خوبی برای خرید مسکن می‌دهد، اما در حال باز هم مردم پس‌انداز کنند، چرا که بهترین راه برای خانه‌دار شدن است.

اسلامی افزود: با بلیت بخت‌آزمایی که نمی‌توان صاحب مسکن شد، به هر حال پس‌انداز بهترین روش است.

وی با تأکید براینکه اعطای به سازندگان و انتقال آن به خریدار بهترین راه برای متعادل کردن تولید و عرضه مسکن است، گفت: افزایش تسهیلات ساخت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و انتقال آن به خریدار می‌تواند به تولید و عرضه مسکن بسیار کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه برای اتمام مسکن مهر دارد، گفت: نکته حائز اهمیت در بازار مسکن این است که تحولاتی که همواره در بازار رخ می‌دهد، تنها متأثر از بخش مسکن نیست و شرایط اقتصادی در این تحولات نقش دارد.

اسلامی گفت: برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن قطعاً می‌تواند به جریان تولید مسکن بسیار کمک کند و نقش بسیار مهمی در بازار و کاهش قیمت تمام شده مسکن خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به هر حال نکته مهمی که وجود دارد است این است که ما بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را با در اختیار گذاشتن زمین به انبوه‌سازان کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به هر حال افزایش سقف وام ساخت مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان و انتقال آن به نام خریدار در همین شهر جدید پردیس می‌تواند ۶۰ تا ۶۵ درصد قیمت تمام شده را تأمین کند.

اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد راسخی به خانه‌دار کردن مردم داریم، ادامه داد: تنها نباید به صرف احداث خانه اکتفا کنیم، بلکه باید تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برای خانه‌دار شدن مردم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز ۵۲۱۷ نفر در شهر جدید پردیس خانه‌دار شدند و این یک عمل بسیار خوب و پسندیده به حساب می‌آید، افزود: تا پایان سال ۹۸ تلاش خواهیم کرد واحدهای مسکن مهر تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن برای تعادل‌بخشی به بازار و عرضه مسکن است، اظهار کرد: با این اقدام می‌توانیم به جامعه هدف و اقشار کم درآمد بستر مناسب با کاهش قیمت تمام شده را ایجاد کنیم.

اسلامی افزود: باید به مردم محیط زندگی تحویل دهیم، نه اینکه فقط به یک سرپناه اکتفا کنیم.

کد خبر 374242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    0 0
    الان ساخت خانه متری دو و نیم میلیون آب میخوره. یعنی هر کجای ایران صد متر آپارتمان میششود 250 میلیون که این فقط هزینه ساخته. اونوقت چطور با وام 80 میلیونی میشود خانه دار شد؟