چرا امروز سکه دوباره به ۵ میلیون تومان رسید؟

بازار طلا و سکه تهران امروز پس از روزهای با ثبات و بعضا کاهشی، دوباره در فاز افزایش قرار گفت. روندی که به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تحت تاثیر دو عامل مهم قرار داشته است.

به گزارش ایمنا، در پایان معاملات امروز (شنبه هفتم اردیبهشت ۹۸) خبرهای دریافتی از بازار طلا و سکه تهران، حکایت از روند افزایشی قیمت‌ها دارد.

بر این اساس محمد کشتی آرای عضو هیئت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص روند بازار اظهار کرد: امروز بازار طلا و سکه تحت تاثیر روند افزایشی نرخ جهانی طلا و نرخ داخلی ارز بود. به گونه‌ای که نرخ جهانی اونس طلا با رشد ۱۵ دلاری نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، به رقم ۱۲۸۶ دلار و ۹۰ سنت (تقریبا ۱۲۸۷ دلار) رسید. همچنین دلار آمریکا در بازار تهران با رشد به رقم ۱۴۱۵۰ تومان معامله شد.

بر این اساس، به گفته محمد کشتی آرای قیمت‌های پایانی بازار امروز به شرح زیر می‌باشد:

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد ۹۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی هفته قبل، به رقم ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴,۷۸۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، ۵۵ هزار تومان گران‌تر شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۲۵ هزار تومانی به رقم ۲,۷۷۰,۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی در اولین روز هفته، ۱,۷۹۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که افزایش ۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی با افزایش ۵ هزار تومانی به رقم ۹۶۰ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۴۶,۷۰۰ تومان معامله شده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱،۹۳۵,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به روز پنج شنبه، ۲۵ هزار تومان افزایش داشته است.

به گفته کشتی آرای، حباب سکه همچنان در محدوده ۵۸۰ هزار تومان قرار دارد.

کد خبر 374235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.